№14-LVІ-VІІ від 13.06.2019 року, Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік

ФАСТІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

 

№14-LVІ-VІІ

від 13.06.2019 року

 

Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік

З метою наповнення  бюджету міста Фастів, керуючись ст. 266 Податкового кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, пунктом 24 ч. 1 ст. 26, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Встановити на території міста Фастова :
    • Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1.
    • Пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.
    • Порядок про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки згідно з додатком 3.
  1. Фінансовому управлінню виконавчого комітету Фастівської міської ради забезпечити направлення копії даного рішення до Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДФС у Київській області.
  2. Рішення набирає чинності з 01.01.2020 року.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДФС у Київській області. в межах своїх повноважень та на постійну комісію з питань бюджету, економіки та фінансів.

 

Міський голова                                                                  М.В. Нетяжук

 

Додаток 1

до рішення міської ради

№14-LVІ-VІІ

від 13.06.2019 року

 

СТАВКИ
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1

Ставки встановлюються з 2020 року та вводяться в дію з 01 січня 2020 року.

 

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

 

Код області Код району Код згідно з КОАТУУ Найменування адміністративно-територіальної одиниці або  населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади
10 24 3211200000 Фастівська міська рада, Київської області (м.Фастів)

 

 

Класифікація будівель та споруд2 Ставки податку3 за 1 кв. метр (відсотків розміру мінімальної заробітної плати)
код2 найменування2 для юридичних осіб для фізичних осіб
11 Будівлі житлові
111 Будинки одноквартирні
1110 Будинки одноквартирні5

 

Цей клас включає:

відокремлені житлові будинки садибного типу (міські,позаміські, сільські), дачі, будинки для персоналу лісового господарства, літні будинки для тимчасового проживання, садові будинки та ін.

Цей клас також включає: спарені або зблоковані будинки з окремими квартирами, що мають свій власний вхід з вулиці.

Цей клас не включає:

нежитлові сільськогосподарські будинки (1271)

 

1110.1 Будинки одноквартирні масової забудови 0,500 0,500
1110.2 Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності 0,500 0,500
1110.3 Будинки садибного типу 0,500 0,500
1110.4 Будинки дачні та садові 0,500 0,500
112 Будинки з двома та більше квартирами
1121 Будинки з двома квартирами5

Цей клас включає:

відокремлені спарені або зблоковані будинки з двома квартирами

Цей клас не включає:

Спарені або зблоковані будинки з окремими квартирами,що мають свій власний вхід з вулиці (1110)

 

1121.1 Будинки двоквартирні масової забудови 0,500 0,500
1121.2 Котеджі та будинки двоквартирні підвищеної комфортності 0,500 0,500
1122 Будинки з трьома та більше квартирами5

 

Цей клас включає:

інші житлові будинки з трьома та більше квартирами

Цей клас не включає:

Гуртожитки (1130),готелі (1211), туристичні бази, табори та будинки відпочинку (1212)

1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови 0,500 0,500
1122.2 Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні 0,500 0,500
1122.3 Будинки житлові готельного типу 0,500 0,500
113 Гуртожитки5

Цей клас включає:

житлові будинки для колективного проживання, включаючи будинки для людей похилого віку та інвалідність, студентів, дітей та інших соціальних груп, наприклад будинки для біженців, гуртожитки для студентів та учнів навчальних закладів, сирітські будинки, притулки для бездомних та ін.

Цей клас не включає:

лікарні, клініки (1264),вязниці, казарми (1274)

1130.1 Гуртожитки для робітників та службовців 0,500 0,500
1130.2 Гуртожитки для студентів вищих навчальних закладів5 Звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 г)п.266.2 ст.266 ПКУ
1130.3 Гуртожитки для учнів навчальних закладів5
1130.4 Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів5
1130.5 Будинки дитини та сирітські будинки5
1130.6 Будинки для біженців, притулки для бездомних5
1130.9 Будинки для колективного проживання інші 0,500 0,500
12 Будівлі нежитлові
121 Готелі, ресторани та подібні будівлі
1211 Будівлі готельні

Цей клас включає:

Готелі,мотелі, компінги,пансіонати та подібні заклади з надання житла з рестораном або без нього.

Цей клас не включає:

Ресторани вжитлових будинках (1122), туристичні бази,гірські притулки, табори для відпочинку (1212), ресторани в торгових центрах (2412)

 

1211.1 Готелі 0,500 0,500
1211.2 Мотелі 0,500 0,500
1211.3 Кемпінги 0,500 0,500
1211.4 Пансіонати 0,500 0,500
1211.5 Ресторани та бари 0,500 0,500
1212 Інші будівлі для тимчасового проживання

Цей клас включає:

Туристичні бази, гірські притулки, дитячі та сімейні табори відпочинку, будинки відпочинку та інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше.

Цей клас не включає

Готелі та подібні заклади з надання житла (1211) ,парки для дозвілля та розваг (2412)

1212.1 Туристичні бази та гірські притулки 0,010 0,010
1212.2 Дитячі та сімейні табори відпочинку 0,010 0,010
1212.3 Центри та будинки відпочинку 0,010 0,010
1212.9 Інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше 0,500 0,500
122 Будівлі офісні
1220 Будівлі офісні5

Цей клас включає:

Будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств, банків, поштових відділень, органів місцевого управління, урядових та відомчих департаментів ,центри для зїздів та конференцій, будівлі органів правосуддя, парламентські будівлі.

 

1220.1 Будівлі органів державного та місцевого управління5 Звільнені від оподаткування                    ( пп.266.2.2 а) п.266.2 ст.266 ПКУ
1220.2 Будівлі фінансового обслуговування 1,000 1,000
1220.3 Будівлі органів правосуддя5 Звільнені від оподаткування                    ( пп.266.2.2 а) п.266.2 ст.266 ПКУ
1220.4 Будівлі закордонних представництв5
1220.5 Адміністративно-побутові будівлі промислових підприємств 1,000 1,000
1220.9 Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші 1,500 1,500
123 Будівлі торговельні
1230 Будівлі торговельні

Цей клас включає:

Торгові центри, пасажі, універмаги, спеціалізовані магазини та павільйони, зали для ярмарків, аукціонів, виставок,криті ринки, станції технічного обслуговування автомобілів та ін.Підприємства та установи громадського харчування (ідальні, кафе,закусочні та ін., приміщення складські та бази підприємств торгівлі й громадського харчування, підприємств побутового обслуговування

Цей клас не включає:

ресторани та бари, розміщенні в готелях а бо окремо (1211), лазні та пральні (1274)

 

1230.1 Торгові центри, універмаги, магазини 0,500 0,500
1230.2 Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків5 Звільнені від оподаткування                    ( пп.266.2.2 е) п.266.2 ст.266 ПКУ
1230.3 Станції технічного обслуговування автомобілів 0,500 0,500
1230.4 Їдальні, кафе, закусочні тощо 0,500 0,500
1230.5 Бази та склади підприємств торгівлі і громадського харчування 0,500 0,500
1230.6 Будівлі підприємств побутового обслуговування 0,500 0,500
1230.9 Будівлі торговельні інші 0,500 0,500
124 Будівлі транспорту та засобів зв’язку
1241 Вокзали, аеровокзали, будівлі засобів зв’язку та пов’язані з ними будівлі

Цей клас включає:

Будівлі цивільних та віськових аеропортів,міського електротранспорту,залазничних станцій,автобусних станцій,морських та річкових вокзалів, фунікулерних та підіймальних станцій, канатних доріг, будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій телекомунікаційних  центрів та ін., будівлі залізничних блокпостів, локомотивні та вагонні депо, трамвайні та тролейбусні депо,телефонні кіоски, будівлі маяків, диспетчерськібудівлі повітряного транспорту.

Цей клас не включає:

Станції технічного обслуговування автомобілів (1230), резервуари,силоси та товарні склади (1252), залазничні колії (2121,2122), злітопосадкові смуги аеродромів (2130), телекомунікаціні лінії та щогли (2213,2224), нафто термінали (2303)

 

 

1241.1 Автовокзали та інші будівлі автомобільного транспорту 0,500 0,500
1241.2 Вокзали та інші будівлі залізничного транспорту 0,500 0,500
1241.3 Будівлі міського електротранспорту 0,500 0,500
1241.4 Аеровокзали та інші будівлі повітряного транспорту 0,500 0,500
1241.5 Морські та річкові вокзали, маяки та пов’язані з ними будівлі 0,500 0,500
1241.6 Будівлі станцій підвісних та канатних доріг 0,500 0,500
1241.7 Будівлі центрів радіо- та телевізійного мовлення, телефонних станцій, телекомунікаційних центрів тощо 1,000 1,000
1241.8 Ангари для літаків, локомотивні, вагонні, трамвайні та тролейбусні депо 0,500 0,500
1241.9 Будівлі транспорту та засобів зв’язку інші 0,500 0,500
1242 Гаражі

Цей  клас включає :

Гаражі наземні і підземні, та криті автомобільні стоянки, навіси для велосипедів

Цей клас не включає:

Станції технічного обслуговування автомобілів (1230)

 

1242.1 Гаражі наземні 1,000 1,000
1242.2 Гаражі підземні 1,000 1,000
1242.3 Стоянки автомобільні криті 0,500 0,500
1242.4 Навіси для велосипедів 0,000 0,000
125 Будівлі промислові та склади
1251 Будівлі промислові5

Цей клас включає:

криті будівлі промислвого призначення,наприклад фабрики,майстерні,бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства та ін., зі їх функціональним призначенням

Цей клас не включає:

Резервуари, силоси та склади (1252), будівлі сільськогосподарського призначення (1271), комплексні промислові споруди (електростанції, нафтопереробні заводи та ін.), які не мають характеристик будівель (230)

 

1251.1 Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості5  

 

Будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємтсв звільнені від оподаткування                    ( пп.266.2.2 є) п.266.2 ст.266 ПКУ)

 

1251.2 Будівлі підприємств чорної металургії5
1251.3 Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості5
1251.4 Будівлі підприємств легкої промисловості5
1251.5 Будівлі підприємств харчової промисловості5
1251.6 Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості5
1251.7 Будівлі підприємств лісової, деревообробної та целюлозно-паперової промисловості5
1251.8 Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості5
1251.9 Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне5
1252 Резервуари, силоси та склади

Цей склад включає:

Резервуари та ємності, резервуари для нафти та газу, силоси для зерна,цементу та інших сипких матеріалів, холодильники та спеціальні склади, складські майданчики

Цей склад не включає:.

Сількогосподарські силоси та складські будівлі,що використовуються для сільського господарства (1271), водонапірні башти (2222), нафтотермінали (2303)

 

1252.1 Резервуари для нафти, нафтопродуктів та газу 1,000 1,000
1252.2 Резервуари та ємності інші 0,500 0,500
1252.3 Силоси для зерна 1,000 1,000
1252.4 Силоси для цементу та інших сипучих матеріалів 0,500 0,500
1252.5 Склади спеціальні товарні 0,500 1,000
1252.6 Холодильники 0,500 0,500
1252.7 Складські майданчики 1,000 1,000
1252.8 Склади універсальні 1,000 1,000
1252.9 Склади та сховища інші 1,000 1,000
126 Будівлі для публічних виступів, закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення
1261 Будівлі для публічних виступів

Цей клас включає:

кінотеатри,концертні будівлі, тетари., зали засідань, багатоцільові зали,, що використовуються, головним чином,для публічних виступів, казино,цирки,музичні зали,танцювальні зали та дискотеки,естради та ін.

Цей клас не включає:

Музеї, художні галереї (1262), спортивні зали (1265), парки для відпочинку та розваг (2412)

 

 

 

1261.1 Театри, кінотеатри та концертні зали 0,000 0,000
1261.2 Зали засідань та багатоцільові зали для публічних виступів 0,000 0,000
1261.3 Цирки 0,000 0,000
1261.4 Казино, ігорні будинки 1,500 1,500
1261.5 Музичні та танцювальні зали, дискотеки 0,000 0,000
1261.9 Будівлі для публічних виступів інші 0,000 0,000
1262 Музеї та бібліотеки

Цей клас включає:

Музеї,, художні галереї, бібліотеки та технічні центри,будівлі архівів, будівлі зоологічних та ботанічних садів

Цей клас не включає:

Пам`ятки історії (1273)

1262.1 Музеї та художні галереї5 0,000 0,000
1262.2 Бібліотеки, книгосховища5 0,000 0,000
1262.3 Технічні центри 0,000 0,000
1262.4 Планетарії5 0,000 0,000
1262.5 Будівлі архівів5 0,000 0,000
1262.6 Будівлі зоологічних та ботанічних садів5 0,000 0,000
1263 Будівлі навчальних та дослідних закладів

Цей клас включає:

будівлі для дошкільного та початкового навчання,отримання середньої освіти ( дитячі ясла та сади, школи, коледжі,ліцеї,гімназії,тощо), спеціалізовані (фахові) школи, професійно-технічіні навчальні заклади., будівлі для вищих навчальних закладів, науково-дослідних закладів,лабаротароі,спеціальні школи для дітей з фізичними або розумовими вадами, заклади з фахової перепідготовки, метереологічні станції, обсерваторії.

Цей клас не включає:

Гуртожитки для студентів та учнів (1130), бібліотеки (1262), лікарні навчальних закладів (1264)

 

1263.1 Будівлі науково-дослідних та проектно-вишукувальних установ 0,000 0,000
1263.2 Будівлі вищих навчальних закладів 0,000 0,000
1263.3 Будівлі шкіл та інших середніх навчальних закладів5  Будівлі загальносвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг, звільненні від оподаткування (пп.266.2.2 і)п.266.2 ст.266 ПКУ)
1263.4 Будівлі професійно-технічних навчальних закладів5 0,000 0,000
1263.5 Будівлі дошкільних та позашкільних навчальних закладів5 Будівлі загальносвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг, звільненні від оподаткування (пп.266.2.2 і)п.266.2 ст.266 ПКУ)
1263.6 Будівлі спеціальних навчальних закладів для дітей з особливими потребами5 0,000 0,000
1263.7 Будівлі закладів з фахової перепідготовки 0,000 0,000
1263.8 Будівлі метеорологічних станцій, обсерваторій5 0,000 0,000
1263.9 Будівлі освітніх та науково-дослідних закладів інші5 0,000 0,000
1264 Будівлі лікарень та оздоровчих закладів

Цей клас включає:

Заклади з надання медичної допомоги хворими та травмованим пацієнтам,санаторії, профілакторії, спеціалізовані лікарні, психіатричні диспансери,пологові будинки, материнські та дитячі реабілітаційні центри, лікарні  навчальних акладів,шпиталі виправних закладів, вязниць та збройних сил, будівлі, що використовуються для термального та соляного лікування, функціонльної реабілітації, пунктів переливання крові, пунктів донорського грудного молока та ін.

Цей клас не включає:

Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів (1130)

 

 

1264.1 Лікарні багатопрофільні територіального обслуговування, навчальних закладів5 0,000 0,000
1264.2 Лікарні профільні, диспансери5 0,000 0,000
1264.3 Материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки5 0,000 0,000
1264.4 Поліклініки, пункти медичного обслуговування та консультації5 0,000 0,000
1264.5 Шпиталі виправних закладів, в’язниць та Збройних Сил5 0,000 0,000
1264.6 Санаторії, профілакторії та центри функціональної реабілітації5 0,000 0,000
1264.9 Заклади лікувально-профілактичні та оздоровчі інші5 0,000 0,000
1265 Зали спортивні5

Цей клас включає:

будівлі,що використовуються в спортивних цілях ( баскетбол та теніс у приміщеннях, плавальні басейни,гімнастичні зали,ковзанки або хокейні майданчики та ін.), що передбачають переобладнання з улаштуванням трибун для глядачів,терас для видовищ та демонстрацій цілей та ін.

Цей клас не включає:

Багатоцільові зали,що використовуються головним чином для публічних виступів (1261), спортивні майданчики для занять спортом на відкритому повітрі,наприклад тенісні корти, відкрити плавальні басейни тощо. (2411)

 

1265.1 Зали гімнастичні, баскетбольні, волейбольні, тенісні тощо 0,000 0,000
1265.2 Басейни криті для плавання 0,000 0,000
1265.3 Хокейні та льодові стадіони криті 0,000 0,000
1265.4 Манежі легкоатлетичні 0,000 0,000
1265.5 Тири 0,000 0,000
1265.9 Зали спортивні інші 0,000 0,000
127  

Будівлі нежитлові інші

   
1271 Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства5

Цей клас включає:

будівлі для використання в сількогосподарській діяльності,наприклад корівники, стайні, свинарники,кошари,собачі розплідники,птахофабрики,зерносховища, винокурні, винні ємності,теплиці та ін.

Цей клас не включає в себе:

Спороду зоологічних та ботанічних садів (2412)

1271.1 Будівлі для тваринництва5 Будівлі, споруди

Сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільгоспоарській діяльності, звільнені від оподаткування (пп.266.2.2 ж) п.266.2 ст.266 ПКУ)

1271.2 Будівлі для птахівництва5
1271.3 Будівлі для зберігання зерна5
1271.4 Будівлі силосні та сінажні5
1271.5 Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства5
1271.6 Будівлі тепличного господарства5
1271.7 Будівлі рибного господарства5
1271.8 Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва5
1271.9 Будівлі сільськогосподарського призначення інші5 0,000 0,000
1272 Будівлі для культової та релігійної діяльності5

Цей клас включає:

церкви, каплиці, мечеті, синагого, цвинтарі та похоронні споруди, ритуальні зали,крематорії

Цей клас не включає:

Світські релігійні будівлі,що використовуються як музеї (1262), культові та релігійні будівлі, що не використовуються за призначенням, а є памятками історії та архітектури (1273)

 

1272.1 Церкви, собори, костьоли, мечеті, синагоги тощо5 Обєкти нерухомості що перебувають у власності рлігійні організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади ( притулки, інтернати,лікарні тощо) крім обєктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність звільнені від оподаткування (пп266.2.2 и) п.266.2 ст.266 ПКУ
1272.2 Похоронні бюро та ритуальні зали 0,500 0,500
1272.3 Цвинтарі та крематорії5 0,000 0,000
1273 Пам’ятки історичні та такі, що охороняються державою5

Цей клас включає:

Будівлі історичні та такі, що охороняються державою і не використовуються для інших цілей, стровинні руїни,що охороняються державою, археологічні розкопки, будівлі меморіального, художнього і декоративного призначення, статуї.

Цей клас не включає:

Музеї (1262)

 

1273.1 Пам’ятки історії та архітектури5 0,000 0,000
1273.2 Археологічні розкопки, руїни та історичні місця, що охороняються державою5 0,000 0,000
1273.3 Меморіали, художньо-декоративні будівлі, статуї5 0,000 0,000
1274 Будівлі інші, не класифіковані раніше5

Цей клас включає::

Виправні заклади,вязниці,слідчі ізолятори,армійські казарми,будівлі міліцейських та пожежних служб, будівлі такі як автобусні зупинки,громадські туалети,пральні,лазні.

Цей клас не включає:

Госпіталі виправних закладів,вязниць, збройних сил (1264), військові інженерні споруди (2420)

 

1274.1 Казарми Збройних Сил5 0,000 0,000
1274.2 Будівлі поліцейських та пожежних служб5 0,000 0,000
1274.3 Будівлі виправних закладів, в’язниць та слідчих ізоляторів5 0,000 0,000
1274.4 Будівлі лазень та пралень 0,500 0,500
1274.5 Будівлі з облаштування населених пунктів 0,100 0,100
1275 Інші будівлі    
1275.1 Будівлі що не ввійшли до цього переліку 1,5 1,5
 

 

1  у разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки завтерджуються окремими додатками.

класифікація будівель та споруд, код та найменування зазначаються відповідно до державного класифікатора будіель та споруд кодК 018-2000, затвердженого наказом Держстрандарту від 17 серпня 2000 р.№507

3 ставки податку втсановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу Ук4раїни і зазначаються десятковими дробом з трьома десяткоими знаками після коми.

4 У  разі визначення у рішенні про оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки зон адміністративно-територіальної одиниці, щодо якої приймається рішення, ставки вствновлюються залежно від зони.

5 Об’єкти нерухомості, що класифікуються за цим підкласом, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до норм підпункту 266.2.2 пункту 266.2 та пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.

 

 

 

Секретар міської ради                                                                                       С.А. Ясінський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до рішення міської ради

№14-LVІ-VІІ

від 13.06.2019 року

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням ___________________________________

(найменування сільської, селищної, міської ради/ради об’єднаних територіальних громад)

від ____ ____________________ 20__ р. № ______

ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1

Пільги вводяться в дію  з 01  січня  2020 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області Код району Код згідно з КОАТУУ Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території  громади
10 24 3211200000 Фастівська міська рада, Київської області, м.Фастів
Група платників, категорія/класифікація
будівель та споруд
Розмір пільги
(відсотків суми податкового зобов’язання за рік)
Квартира/квартири, незалежно від їх кількості на 60 кв.метрів 100%
Житловий будинок/ будинки незалежно від їх кількості на               120 кв.метрів 100%
Різні типи об’єктів житлової нерухомості,в тому числі їх часток ( у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків у тому числі їх часток на 180 кв.метрів 100%
Господарські (присадибні) будівлі –допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви,гаражі, літні кухні,майстерні,вбиральні,погреби,навіси,котельні бойлерні,трансформаторні підстанції тощо. 100 %
 Обєкти житлової нерухомості, що є власністю пенсіонерів за віком, доход за місяць яких не перевищує розміру п`яти  мінімальних заробітних плат,встановлених законодавстовм на 1 січня звітного року 100%
Обєкти житлової нерухомостіщо є власністю учасників бойових дій та осіб які безпосередньо приймали участь в зоні АТО, ліквідатори наслідків аварії на ЧАЕС І та ІІ категорії 100%

 

Секретар міської ради                                                                                       С.А. Ясінський

 

 

Додаток 3

до рішення міської ради

№14-LVІ-VІІ

від 13.06.2019 року

 

Порядок  про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в м.Фастів

  1. Загальні положення

Порядок про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки розроблено на підставі Податкового кодексу України (ст. 266 Розділу ХІІ “Податок на майно”).

  1. Платники податку

2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

2.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

  • якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
  • якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
  • якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

  1. Об’єкт оподаткування

3.1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

3.2. Не є об’єктом оподаткування:

  • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
  • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
  • будівлі дитячих будинків сімейного типу;
  • гуртожитки;
  • житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради;
  • об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
  • об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
  • будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
  • будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
  • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
  • об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
  • будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.

13) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно- курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

14) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

15) об’єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та параолімпійської підготовки.  Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;

 16) об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.

  1. База оподаткування

4.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

4.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

4.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

  1. Пільги зі сплати податку

5.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:

  • для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
  • для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
  • для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток) – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

5.2. Фастівська міська рада встановлює пільги з податку, що сплачується на території міста Фастів, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Пільги з податку, що сплачуються на території міста Фастів, з об’єктів житлової та не житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів. Пільги з податку,що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової не рухомості,встановлюється залежно від майна,яке є об’єктом оподаткування.

Від сплати податку на нерухоме майно звільняються об’єкти житлової та нежитлової нерухомості відповідно до Додатку 2 даного рішення.

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта  житлової та /або нежитлової  нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

5.3. Пільги з податку, що передбачені даним розділом, для фізичних осіб не застосовуються  на:

  • об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої ст..266 п.266.4.1 ПКУ
  • об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності);

 

  1. Ставки податку та податковий період зі сплати податку

6.1 Ставки податку для об’єктів житлової та / або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням Фастівської міської ради згідно Додатку 1, або ради об’єднаної територіальної громади, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

     6.2. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

 

  1. Порядок обчислення та сплати податку

       7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється  контролюючим  органом за  місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

  • за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів 1 або 2 пункту 1. цього додатку, та відповідної ставки податку;
  • за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів 1 або 2 пункту 1. цього додатку, та відповідної ставки податку;
  • за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту 3 пункту 1. цього додатку та відповідної ставки податку;
  • сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів 2) і 3) цього пункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості;
  • за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м. (для квартири) та/або 500 кв. м. (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів 1) – 4) цього пункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з пунктом 7.1. цього додатку, та відповідні платіжні реквізити (міського бюджету м.Фастів) за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає  за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому Фастівською міською радою, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюється контролюючим органом за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

7.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу для проведення звірки даних щодо:

  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

7.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

7.5. Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

  1. Порядок обчислення та сплати податку в разі зміни власника об’єкту оподаткування

8.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

  8.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

  1. Порядок і строки сплати податку

9.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до бюджету м. Фастів  згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

9.2.  Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

  • фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
  • юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

  1. Контроль

10.1. Контроль за правильністю нарахування, повнотою та своєчасністю сплати податку здійснює Фастівське ДПІ Васильківського управління  ГУ ДФС у Київській області.

 Секретар міської ради                                                               С.А. Ясінський

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 25.03.2019 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради проекту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки».

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.

Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.504, каб.111,

тел.6-35-60, 6-02-14

 

25.03.2019 року

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Фастівської міської ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки»

I. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

Згідно із статтею 10 та п.12.3 ст. Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Враховуючи вимоги статті п.п 12.3.3 ст.12 ПКУ копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів, або про внесення змін до них надсилаються в електронному вигляді у десятиденний строк  з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлювальних місцевих податків та зборів, або змін до них.

Відповідно до п.п. 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). Тобто для встановлення місцевого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з урахуванням ст.266 Податкового Кодексу, на 2020 рік необхідно проведення регуляторної процедури.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, не допущення суперечливих ситуацій забезпечення дохідної частини міського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку міста пропонується прийняти рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки» з додатками. Прийняття рішення з даного питання необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, здійснення необхідного контролю за своєчасністю та повнотою проведення платежів. У зв’язку з потребою встановлення податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки, керуючись Податковим кодексом України, для визначення надходжень до міського бюджету виникла необхідність у розробці проекту даного рішення з метою забезпечення надходжень до міського бюджету, регламентування відносин щодо сплати даного податку платниками (фізичними та юридичними особами),які знаходяться на території Фастівської міської ради до міського бюджету.

 

Причини виникнення проблеми:

 

У разі не прийняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік, податки і збори будуть справлятимуться по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету.

 

п/н Назва показника У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р. У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р. Відхилення тис.грн (втрати до бюджету) тис.грн
% тис.грн
1 Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки  

0,5-1,5

 

4837,6

 

0

 

0

 

4837,6

 

 

Підтвердження важливості проблеми

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

Враховуючи вищевикладене Фастівською міською радою розробляється проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Фастівської міської ради» на 2020 рік та публікується в засобах масової інформації.

Основні групи,на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни V  
Держава V  
Суб’єкти господарювання, V  
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* V  

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до ПКУ є компетенцією міської ради.

Впровадження даного регулювання є доцільним, оскільки регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети – приведення порядку справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території міста Фастів у відповідність до чинного законодавства

II. Цілі державного регулювання

 

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому,основними цілями його прийняття є:

–  впорядкування сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у відповідності до Податкового кодексу України

–  встановлення ставок податку на нерухоме майно,які б забезпечили  надходження до міського бюджету для забезпечення реалізації соціально-економічного розвитку міста

–  реалізація податкової політики в частині збільшення надходжень до бюджету міста Фастів.

–  встановити пільги щодо сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

По закінченню 2019 року рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової і нежитлової нерухомості, будуть скасовані як такі, що не пройшли регуляторну процедуру і не поширюються на подальші періоди.
Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта, у запропонованому вигляді

Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятною. З введенням в дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між суб’єктами господарювання та органами державної влади і місцевого самоврядування з питань сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Встановлення ставок податку на нерухоме майно забезпечить додаткові надходження до міського бюджету.
  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

 

відсутні відсутні
Альтернатива 2

 

– приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Податкового Кодексу України (зі змінами)                       – забезпечить відповідні надходження до місцевого бюджету від сплати місцевих податків і зборів.

– створить сприятливі фінансові можливості міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади

Витрати часу, для фіскальних органів на адміністрування податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки та витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 2

 

Сплата податку за мінімальними ставками передбаченими Податковим кодексом України  

 

Альтернатива 2

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, сталість надходжень до міського бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу, вирішення частини соціальних проблем міста за рахунок збільшення доходної частини міського бюджету Витрати для власників нерухомості, яка підлягає оподаткування

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість платників податку, що підпадають під дію регулювання, одиниць * * * * 510
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків * * * * 100

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

 

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України
Альтернатива 2

 

Відкритість процедури, прозорість дій  органу місцевого самоврядування.

Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян

Часові витрати на отримання інформації про оподаткування нерухомості, ознайомлення з порядком звітування,здійснення розрахунку податку та матеріальні витрати на сплату податку суб’єктам господарювання,які мають у власності об’єкти нерухомості,що підлягають оподаткування.

Розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта, не проводився за причин відсутності інформації, щодо суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва на території міської ради.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей  під час вирішення проблеми)

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1

 

1-цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)  Відсутність надходження до бюджету
Альтернатива 2

 

4- цілі прийнятого регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою ( усі важливі аспекти проблем існувати не будуть) Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1

 

Держава-відсутні

Громадяни- сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Суб`єкти господарювання- сплата податків за мінімальними ставками.

Держава- відсутні

Громадяни-відсутні

Субєкти господарювання- відсутні

Не вирішення проблеми. Зменшення надходжень до місцевого бюджету
Альтернатива 2

 

Держава –надходження коштів до міського бюджету.

Громадяни – сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Суб`єкти господарювання- сплата податків за  обґрунтованими  ставками

Відкритість процедури, прозорість дій  органу місцевого самоврядування, можливість сплачувати податок на нерухоме майно за обґрунтованими ставками.

Держава – витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту

Громадяни – сплата податків за встановленими ставками

Субєкти господарювання- -сплата податку за запропонованими ставками

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1

 

У разі не прийняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету.  Вказана альтернатива  є неприйнятою Зміни до чинного законодавства:

–          Податкового кодексу України;

–          Бюджетного кодексу України

–          Земельного кодексу України та ін..

–          Зміна мінімальної заробітної.плати, прожиткового.мінімуму.

Альтернатива 2

 

Для досягнення встановлених цілей, перевага була надана даній альтернативі, що надасть можливість соціально підтримати окремі категорії громадян, які потребують додаткової пільги зі сплати податку на нерухоме майно, отримати додаткові надходження до місцевого бюджету, здійснити планування та прогнозування надходжень податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки, при формуванні міського бюджету, сприяти уникненню колізій в законодавстві та попередити виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби та платниками податку. Зміни до чинного законодавства:

–          Податкового кодексу України;

–          Бюджетного кодексу України

–          Земельного кодексу України та ін.

–          Зміна мінімальної заробітної.плати, прожиткового.мінімуму.

 

 

Таким чином для реалізації обраної Альтернативи 2 – встановлення економічно – обгрунтованих місцевих податків та зборів, що є посильним для платників податку, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого  самоврядування – Фастівської міської ради.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

  1. Розробка проекту рішення Фастівської міської ради “Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки” з метою отримання зауважень та пропозицій.
  2. Оприлюднення проекту рішення “Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки” з метою отримання зауважень та пропозицій.
  3. Проведення обговорення консультацій з суб’єктами господарювання.
  4. Отримання пропозицій по удосконаленню проекту від Державної регуляторної служби України.
  5. Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради
  6. Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.
  7. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб`єктів господарської діяльності не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків і зборів, не змінюючи порядок її обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) наведено у додатку 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Запропонований термін дії акту: не обмежений.

Обгрунтування запропонованого терміну дії акту: У разі якщо міська рада у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, у нашому випадку це податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, який справляється, виходячи з норм Податкового кодексу України,із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів ( підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:

– Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб)

– Загальні надходження до бюджету міста коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тис.грн.):

– Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений юридичними особами,які є власниками об’єктів житлової нерухомості;

– Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений фізичними  особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості;

– Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений фізичними  особами, які є власниками об’єктів не житлової нерухомості;

– Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений юридичними особами,які є власниками об’єктів не житлової нерухомості;

– Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб.;

– Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта, %.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись  фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Метод проведення відстеження результативності::

Статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

  • Аналітичні показники Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДФС у Київській області.
  • Інформація та дані фінансового управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік з дня набрання чинності регуляторного акту.

 

 

 

 

Начальник фінансового управління                                                                Л.В. Цедзінська

 

 

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 04.02.2019 р. по 22.03.2019 р.

Порядковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Робочі зустрічі 6 Отримання інформації та пропозицій
2 круглі столи 2 Отримання інформації
  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється регулювання: 510*

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотка) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

*так, як об’єктивно визначити кількість малого підприємництва на яких проблема справляє вплив не маємо можливості, беремо для розрахунку загальну кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється регулювання.

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за п’ять років
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)  0 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування 0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) 0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)  0 0 0
5 Інші процедури (сплата податку) 8248,91 8248,91 41244,55
6 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)
8248,91 8248,91 41244,55
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 510 510 510
8 Сумарно, гривень 4206944,04 4206944,04 21034720,50
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години: норма робочого часу на 2019 рік становить при 40- годинному робочому тижні – 1993,0 годин. Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2019 році становить 4173,0 грн. та у погодинному розмірі 25,13 грн. ( ст.8 Закону України від 23.11.2018 року №2629-VIII «Про державний бюджет України на 2019 рік)

9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
1г*25,13=25,13грн. 25,13 125,65
10 Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
2г*25,13=50,26 грн. 50,26 251,30
11 Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік
0 0 0
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік
0 0 0
13 Інші процедури (уточнити) 0 0 0
14 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
75,39 75,39 376,95
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 510 510 510
16 Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
38448,90 38448,90 192244,50

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженням лише встановлювати  ставки місцевих податків (зборів),не змінюючи порядок їх обчислення та інші адміністративні процедури.

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Показник Перший рік регулювання (стартовий) За п’ять років
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 4206944,04 21034720,20
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 38448,90 192244,50
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання 4245392,94 21226964,70
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 0 0
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 4245392,94 21226964,70

 

Начальник фінансового управління                               Л.В. Цедзінська

 

 

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта проекту рішення Фастівської міської ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки»

 

Виконавець заходів з відстеження результативності: Фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Цілі прийняття акта впорядкування сплати  податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території міста Фастів. Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері,спрямовану на поповнення  доходної частини місцевого бюджету для забезпечення реалізації міських програм, направлених на покращення життєдіяльності територіальної громади.

Строк виконання заходів з відстеження: 10 днів (11.03.19–22.03.19 р.)

Тип відстеження: Базове

Заходи які були виконані з відстеження результативності вивчення Податкового кодексу України, нормативно-правових актів, щодо визначення правомірності  встановлення місцевих податків та зборів  рішенням органу місцевого самоврядування

Методи одержання результатів відстеження результативності: Статистичний метод

Дані та припущення на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Рішення підготовлено відповідно до вимог ст.10, 12, 265, 267 Податкового кодексу України. Для визначення кількісного значення статистичних показників результативності регуляторного акта використовується інформація Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ  ДФС у Київській області  та фінансового управління

Кількісні показники результативності

Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:

Показники результативності 2017 р. 2018 р.
1 Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) 520 510
2 Загальні надходження до бюджету міста коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (тис.грн.): 2240138,65 4206944,04
  Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений юридичними особами,які є власниками об’єктів житлової нерухомості 93779,36 120949,16
Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений фізичними  особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості 147247,47 311368,73
Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений фізичними  особами, які є власниками об’єктів не житлової нерухомості 37044,51 213848,39
Находження від податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,сплачений юридичними особами,які є власниками об’єктів не житлової нерухомості 1962067,31 3560777,76
3 Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб. 2 2
4 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % 100 100

 

** Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації.

Таким чином, рівень поінформованості суб’єктів господарювання (платників податків) та громадян міста з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчого комітету – fastiv-rada.gov.ua у розділі «Регуляторна політика» та у місцевій газеті  «Перемога».

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: Регуляторний акт має певний ступінь досягнення визначених цілей та направлений на врегулювання відносин між суб’єктами господарської діяльності, органами місцевого самоврядування та Державними фіскальними органами

Висновки та рекомендації: Прийняття даного регуляторного акту забезпечить впорядкування сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території міста Фастів. Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Начальник фінансового управління                                                                Л.В. Цедзінська

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ