Про затвердження «Порядку організації харчування дітей у  закладах освіти м. Фастова, підпорядкованих управлінню освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради»

  • 26.12.2019

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РШЕННЯ

 

Від 20.12.2019                                                                     № 639

 

Про затвердження «Порядку організації

харчування дітей у  закладах освіти м. Фастова,

підпорядкованих управлінню освіти виконавчого

комітету Фастівської міської ради»

 

 

Заслухавши інформацію начальника управління освіти про «Порядок організації харчування дітей у навчальних закладах, підпорядкованих управлінню освіти»,керуючись пп.1, п.а. ст.27, п.1 ч.2 ст.52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:

 

  1. Затвердити «Порядок організації харчування дітей у закладах освіти м. Фастова, підпорядкованих управлінню освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради» (Додається).
  2. Рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 29.10.2018 р.№ 553 «Про затвердження «Порядку організації харчування дітей у закладах освіти м. Фастова, підпорядкованих управлінню освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради» вважати таким, що втратило чинність.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Давиденко О.П.

 

Міський голова                                                                     М.В.Нетяжук

 

Додаток

до рішення  виконавчого комітету

Фастівської міської ради

від 20.12.2019 р. №639

Порядок

організації харчування дітей   у  закладах освіти м. Фастова, підпорядкованих управлінню освіти виконавчого комітету

Фастівської міської ради

Мета: визначити порядок та механізм організації харчування дітей у закладах освіти .

  1. Харчування дітей закладах освіти організовується у відповідності до:  Законів України: «Про здійснення державних закупівель»,  «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», Постанов Кабінету Міністрів України: від 19.06.2002 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 05 квітня 2017р. № 268 «Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів», спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» від 01.06.2005 № 242/329, наказу  Міністерства охорони здоров»я від 01.08.2013 №678 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил “Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей», наказу  Міністерства економіки України від 01.08.2006 № 265 «Про затвердження Методичних рекомендацій з організації харчування учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», Порядку створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25 червня 2018р.№ 677, рішення  Фастівської міської ради  від 12.12.2019 «Про затвердження нової редакції міської програми «Дитяче харчування на 2019-2020 роки»:
  2. За кошти міського бюджету організовується харчування вихованців навчально-

реабілітаційного центру.

  1. Харчування вихованців закладів дошкільної освіти та  учнів  закладів загальної

середньої освіти, що потребують соціальної підтримки:

3.1. В закладах загальної середньої освіти за кошти міського бюджету організовується харчування учнів 1-11 класів з числа:

– дітей – сиріт;

–  дітей, позбавлених батьківського піклування;

– дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну   допомогу малозабезпеченим сім’ям»;

–  дітей з особливими  освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах;

– дітей батьки, яких безпосередньо беруть участь в  операції об»єднаних сил;

– дітей батьки, яких отримали поранення під час проведення антитерористичній операції  (операціїоб»єднаних сил);

– дітей з сімей батьки, яких  отримали інвалідність як учасники бойових дій;

– дітей, батьки яких загинули під час проведення антитерористичної операції (операціїоб»єднаних сил);

– дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків.

3.2. Для учнів 1-11х класів з числа:

– дітей, батьки яких є учасниками бойових дій,

– дітей з багатодітних сімей,

– дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

оплата за харчування здійснюється з розрахунку: 50% – міський бюджет, 50% -батьківська плата.

3.3.В закладах дошкільної освіти за кошти міського бюджету організовується харчування для:

–  дітей – сиріт;

– дітей позбавлених батьківського піклування;

– дітей – інвалідів;

– дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну   допомогу малозабезпеченим сім’ям»;

– дітей, батьки яких безпосередньо беруть участь в  операції об»єднаних сил;

– дітей, батьки яких отримали поранення під час проведення антитерористичної операції(операціїоб»єднаних сил);

– дітей з сімей, батьки яких отримали  інвалідність як  учасники бойових дій;

– дітей, батьки яких загинули під час проведення антитерористичної операції (операціїоб»єднаних сил);

– дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків.

3.4. Для вихованців закладів дошкільної освіти з числа дітей:

– батьки яких є учасниками операції об»єднаних сил;

– які проживають в багатодітних сім»х;

– дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

оплата за харчування здійснюється з розрахунку: 50% – міський бюджет, 50% – батьківська плата (від встановленої суми).

  1. 4Підставою для надання безкоштовного харчування вихованцям закладів дошкільної освіти та учнів закладів загальної середньої освіти   з числа дітей пільгового контингенту є надання керівнику навчального закладу документів:

для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування:

–  заява опікуна (піклувальника);

–  документи, що підтверджують статус дитини;

для дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну   допомогу малозабезпеченим сім’ям»:

–   заява батьків або осіб, що їх замінюють;

–   довідка з управління праці та соціального захисту населення про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям

для  дітей з особливими  освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах:

–  заява батьків або осіб, що їх замінюють.

–  довідка закладу освіти про навчання дитини в інклюзивному класі;

для дітей, батьки яких безпосередньо беруть участь в  операції об»єднаних сил:   

– заява батьків або осіб, що їх замінюють;

– копія довідки про безпосередню  участь особи  в  операції об»єднаних сил ;

для дітей батьки, яких отримали поранення під час проведення антитерористичної операції (операціїоб»єднаних сил);

– заява батьків або осіб, що їх замінюють;

– копія довідки про поранення;

для дітей із сімей батьки, яких отримали  інвалідність як учасники бойових дій:

– заява батьків або осіб, що їх замінюють;

– копія посвідчення  на пільги, встановлені законодавством України для інвалідів учасників бойових дій;

для  дітей, батьки яких загинули під час проведення антитерористичної операції (операціїоб»єднаних сил):

–          заява батьків або осіб, що їх замінюють;

–          копія посвідчення сім»ї загиблого під час проведення бойових дій;

для дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків:  

–          заява батьків або осіб, що їх замінюють;

–          копія посвідчення сім»ї загиблого під  час виконання службових обов»язків;

для дітей з багатодітних сімей:

–           заява батьків,

           копія посвідчення багатодітної сім»ї.

для дітей, батьки яких є учасниками бойових дій:

–           заява батьків, або осіб, що їх замінюють,

–           копія посвідчення учасника бойових дій.

– для дітей, постраждалих внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів:

–           заява батьків, або осіб, що їх замінюють,

–           копія рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про

надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних

конфліктів».

  1. Підставою для зняття пільги на безкоштовне харчування дітей в закладах освіти міста є:

– для дітей з малозабезпечених сімей: після закінчення строку дії довідки з управління праці та соціального захисту населення про  державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, в разі  її непоновлення;

– для дітей з сімей, батьки яких отримали  інвалідність як учасники бойових дій, в разі закінчення терміну дії  встановлення інвалідності;

–  для дітей осіб, що безпосередньо беруть участь в  операції об»єднаних сил –  постановка демобілізованого на військовий облік за місцем його реєстрації.

5.1.З 1 числа наступного місяця дія пільг на харчування припиняється.

6.Харчування гарячими обідами  учнів 1-11 класів не пільгових категорій здійснюється  за батьківські кошти та за позабюджетні кошти.

  1. Харчування учнів у пришкільних таборах з денним перебуванням дітей, організованих на базі закладів загальної середньої освіти здійснюється за кошти міського бюджету та за позабюджетні кошти.
  2. Харчування учнів у літніх мовних таборах, організованих на базі закладів загальної середньої освіти здійснюється за кошти батьків та за позабюджетні кошти.
  3. Харчування учнів груп подовженого дня в закладах загальної середньої освіти здійснюється за батьківські кошти та за позабюджетні кошти.
  4. В закладах дошкільної освіти   батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у розмірах, визначених рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
  5. Відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції  несе керівник навчального закладу.
  6.  Управління  освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради 

10.1 Для  організації харчування учнів в закладах освіти міста проводить конкурсні торги на закупівлю продуктів харчування.

10.2. Вживає заходів спільно з керівниками закладів освіти, щодо ефективних форм обслуговування, які сприяють максимальному залученню учнів   закладів загальної середньої освіти  до отримання гарячого харчування.

  1. Керівники закладів загальної середньої освіти:

11.1.Несуть відповідальність за організацію   харчування    учнів,  додержання санітарно-гігієнічних  і санітарно-протиепідемічних правил і норм.

11.2. Призначають особу, відповідальну за організацію харчування учнів.

11.3  Призначають осіб, на яких покладається обов’язок вести облік та розрахунки за харчування учнів.

11.4 Створюють бракеражну комісію у складі: медичної сестри, відповідальної особи від закладу за організацію харчування учнів, представників батьківської громадськості тощо.

11.5. Забезпечують контроль за витратами енергоносіїв, бюджетних коштів та інших фінансових надходжень.

11.6. Здійснюють контроль за організацією харчування учнів.

11.7. Забезпечують облік документів, що підтверджують правомірність  надання пільг.

11.8. Розробляють та затверджують режим роботи їдалень.

11.9.Затверджують графік харчування учнів та доводять до відома класних керівників,  учнів, батьків.

11.10. Щоденно підписують  меню-розклад.

11.11.Затверджують списки учнів, які мають право на пільгове  харчування відповідно до чинного законодавства.

11.12. Забезпечують  проведення  санітарно-просвітницької роботи серед учнів та батьків щодо гігієнічних вимог харчування, режиму харчування дітей, раціонального харчування, профілактики захворювань, пов’язаних із харчуванням.

11.13.Організовують роботу (лекції, семінари, вікторини, дні здоров’я,  дні культурного харчування тощо) із формування навичок культури харчування, етики прийому їжі.

11.14. Забезпечують проведення щоденного вологого прибирання залів шкільних їдалень та харчоблоків (підлоги, меблів) техперсоналом закладів освіти.

11.15.Забезпечують  проведення поточного ремонту приміщень, технологічного, холодильного та іншого обладнання,  ремонт меблів у шкільних їдальнях, на харчоблоках та підсобних приміщеннях.

12.Керівники   закладів дошкільної освіти:

12.1.Несуть відповідальність  за організацію   харчування  вихованців,  додержання  санітарно-гігієнічних  і санітарно-протиепідемічних правил і норм.

12.2. Забезпечують контроль за веденням документації з організації харчування:

– книг складського обліку продуктів харчування та харчової сировини;

– заявок на продукти харчування та харчову сировину,  їх відповідність до

двотижневого перспективного меню (щомісячне та  тижневе замовлення);

-документів про відповідність продуктів харчування та харчової сировини, які підтверджують їх якість, журналу бракеражу продуктів харчування та харчової сировини;

– журналом обліку відходів;

– виконанням  наказів про організацію харчування, призначення відповідальних осіб, призначенням бракеражної комісії, станом харчування у навчальному закладі за звітний період (квартал, півріччя, рік), запобігання харчовим отруєнням та інфекційним захворюванням вихованців;

– наявністю та відповідністю вимогам журналів: щоденного відвідування дітей (у медичної сестри); здоров’я працівників харчоблоку; реєстрації вступного і повторних інструктажів з охорони праці; медичних книжок працівників, виконання натуральних норм харчування,  вартість харчування однієї дитини в день; відсоток, який сплачують батьки за харчування (рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради);

–   за дотриманням умов та терміну зберігання продуктів та харчової сировини;

–   за організацією харчування дітей у групах (сервірування, дотримання графіку, наявність посуду);

–  за наявністю щоденного меню – розкладу; двотижневого перспективного меню; технологічних карт приготування страв на харчоблоці відповідно до щоденного меню-розкладу; бракеражу готової продукції; добових проб на харчоблоці; графіка видачі їжі з харчоблоку та денного меню з зазначенням виходу кожної страви.

12.3.  Забезпечують облік документів, що підтверджують можливість надання пільг на оплату вартості харчування..

12.4.  Організовують проведення щоденного вологого прибирання групових кімнат та харчоблоків (підлоги, меблів) техперсоналом.

12.5. Проводять поточний ремонт приміщень, забезпечують поточний ремонт та заміну технологічного, холодильного та іншого обладнання, проводять ремонт на харчоблоках та підсобних приміщеннях.

 

 

Керуючий  справами                                                                       Л.О.Тхоржевська

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ