Гендер і професія

27 листопада 2019 року відбувся інтерактивний урок для восьмикласників Фастівського НВК “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 – «Гімназія» –  «Гендер і професія», який був проведений провідним фахівцем з питань зайнятості Фастівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості Іриною Пустовій.

Мета цього заходу – навчити розрізняти поняття стать/sex і гендер/gender, сформувати уявлення про поняття «гендерні ролі» та «гендерні стереотипи», формування образу «Я» учня у світі професій, вільного від гендерних стереотипів. Учні дізналися про те, що являє собою соціально сконструйована стать людини і як соціальне середовище й традиції формують стереотипи поведінки людей різних статей та уявлення щодо змісту професій чоловіків та жінок.

Почався урок з  цікавого для дітей інтерактивного заняття, в якому восьмикласники опанували традиції привітань різних народів. Заряджені позитивною енергією, учні продовжили урок, виконуючи вправу «Професії і стать людини». Розділившись на групи, діти мали визначити, які професії належать до жіночих, чоловічих та нейтральних. Після активної дискусії діти з’ясували, чому так різняться їхні думки і наскільки виправдано вважати ознаку статі людини основою для класифікації професій. Заняття продовжилося міні-лекцією «Стать і гендер» та вправою «Моя майбутня професія». Також восьмикласники мали нагоду подискутувати щодо фактів та міфів про гендер. Кожна група-учасниця  отримала твердження щодо традиційних, стереотипних уявлень про чоловічі та жіночі гендерні ролі та мала визначити, правдою є це чи міфом, а також пояснити свою думку.  Наприкінці заняття школярі дійшли до висновку, що здібності, вміння людини, а також професійний успіх  визначаються індивідуальними рисами та прагненням до самореалізації, а не гендером.

    БІЛЬШЕ НОВИН

    ДИВИТИСЬ