Повірка засобів вимірювальної техніки: роз’яснення

  • 09.04.2019
У відповідності до пункту 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630, у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі –  засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.
З наведеної норми чинного законодавства вбачається, що первинне встановлення засобів вимірювальної техніки (далі – лічильник) у квартирах (приватних будинках) відбувається за рахунок коштів споживачів, які оплачують як вартість самого лічильника, так і вартість робіт з його встановлення у квартирі (приватному будинку).
До обов’язків виконавця послуг з централізованого водопостачання та централізованого постачання холодної води відноситься прийняття встановленого споживачем лічильника на абонентський облік, що супроводжується накладенням пломб виконавця на місця з’єднання лічильника із запірною арматурою та оформленням акту прийняття лічильника в експлуатацію.
У відповідності до пункту 4 статті 17 цього Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Тобто, періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на централізоване водопостачання та централізоване постачання холодної води.
Відповідно до пункту 16 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 532 та пункту 24 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869, витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт  засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування включаються до собівартості послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення  та відшкодовуються за рахунок відповідних тарифів.
Згідно пункту 3 Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 періодичній повірці, обслуговуванню та ремонту підлягають засоби вимірювальної техніки, які введені в експлуатацію в установленому порядку.
З огляду на зазначене вище, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок КП «Фастівводоканал», з дотриманням наступних умов:
1. Лічильник (діаметром 15 мм) є власністю фізичної особи, та згідно його показників проводяться розрахунки за спожиті для побутових потреб послуги.
2. Лічильник в установленому порядку введений в експлуатацію КП «Фастівводоканал»;
3. Фізична особа – власник лічильника, уклала договір з виконавцем про надання відповідних послуг та розраховується за спожиті послуги за відповідним тарифом.
1.      Порядок проведення повірки лічильника з демонтажем.
 У відповідності до пункту 11 вищезазначеного Порядку на час проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки виконавець встановлює тимчасовий засіб вимірювальної техніки. Такі лічильники є власністю виконавця послуги і встановлюються в квартирах споживачів виключно на час проведення періодичної повірки або ремонту лічильника споживача. В такому випадку зі споживачем укладається договір про зберігання тимчасового лічильника, згідно якого на споживача покладається відповідальність за його збереження від механічних пошкоджень, а також збереження пломб, накладених на лічильники та місцях його з’єднання із запірною арматурою виконавцем послуг та державним повірителем.  У цьому випадку  нарахування за послуги на період повірки  проводиться згідно показників тимчасового лічильника до моменту встановлення та опломбування лічильника споживача після проведення повірки.
 Вразі відмови споживача від встановлення тимчасового засобу вимірювальної техніки на період проведення повірки, останній зазначає про це в Акті про демонтаж засобу вимірювальної техніки і тоді тимчасовий засіб вимірювальної техніки виконавцем не встановлюється. На місце лічильника споживача встановлюється тимчасова ремонтна вставка. У такому випадку нарахування за послуги проводиться по середньому споживанню за останні три місяці до моменту встановлення та опломбування лічильника споживача після проведення повірки.
Якщо лічильник споживача не пройшов періодичної повірки та/або не підлягає ремонту, в місячний термін після отримання повідомлення про непридатність лічильника, споживач повинен за власний рахунок придбати новий лічильник та викликати представника виконавця для проведення заміни та опломбування лічильника.
2.      Порядок проведення повірки лічильника без демонтажу.
У відповідності до пункту 13 вищезазначеного Порядку у разі проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки у місці його експлуатації демонтаж такого засобу не проводиться. У такому випадку проливною станцією робляться контрольні заміри, дані передаються до ДП «Київоблстандартметрологія». Згідно отриманих результатів ДП «Київоблстандартметрологія» робить висновок щодо придатності чи не придатності засобу обліку з наданням свідоцтва про проведення повірки. Свідоцтва про проведення повірки передаються до КП «Фастівводоканал», а потім споживачеві.
Якщо лічильник визнаний придатним та підлягає подальшій експлуатації, то представник КП «Фастівводоканал» проводить його перепломбування  зі складанням відповідного акту та передає споживачеві свідоцтво про проведення повірки.
Якщо лічильник визнаний не придатним та не підлягає подальшій експлуатації, то представник КП «Фастівводоканал» проводить його розпломбування  зі складанням відповідного акту та передає споживачеві довідку про непридатність. В місячний термін після складання акту про розпломбування, споживач повинен за власний рахунок придбати новий лічильник та викликати представника виконавця для проведення заміни та опломбування лічильника. За цей період нарахування за послуги проводиться по середньому споживанню за останні три місяці. В іншому випадку, якщо споживач не вклався в місячний термін, нарахування за послуги буде проводитися згідно норм водоспоживання та кількості зареєстрованих мешканців (згідно п.15 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення», затверджених постановою КМУ від 21.07.2005р. № 630).
Якщо у споживача проводилася повірка двох лічильників, і один з них виявився непридатним, у цьому випадку розпломбовуються обидва лічильники і нарахування за послуги проводиться за вищевказаним порядком.
У зв’язку з тим, що тарифи на послуги для всіх категорій споживачів встановлені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, на одному рівні , то вищевказаний порядок розповсюджується як споживачів категорії населення, так і на інші категорії споживачів, які мають у власності лічильники (діаметром 15 мм)  та згідно показників яких проводяться розрахунки за спожиті для побутових потреб послуги. Повірка лічильників діаметром більше 15 мм та згідно показників яких проводяться розрахунки за спожиті для промислових потреб послуги проводиться за рахунок власника лічильника, так як повірка таких лічильників до складу тарифу не включена. Розпломбування та опломбування лічильників для проведення періодичної повірки та опломбування при прийманні лічильника в експлуатацію проводиться безкоштовно для споживачів всіх категорій.

 

Адміністрація КП «Фастівводоканал»

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ