Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році

  • 23.07.2020

 ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Р І Ш Е Н Н Я

 

№7-LХХVІІ-VІІ

від 02.06.2020 року

 

Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році

 

У відповідності до Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», керуючись п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

 

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Встановити ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, згідно з додатком.
  2. Порядок справляння орендної плати за землю здійснюється відповідно до ст. 286-289 Податкового кодексу України.
  3. Встановити, що у разі змішаного використання земельної ділянки комунальної власності, ставка орендної плати за землю застосовуються більша, згідно додатку до даного рішення.
  4. Оприлюднити рішення в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.
  5. Рішення Фастівської міської ради від 13.06.2019 р. №18-LVI-VІІ «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради у 2020 році» вважати таким, що втратило чинність.
  6. Доручити відділу з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради привести у відповідність до даного рішення Фастівської міської ради діючі договори оренди землі комунальної власності територіальної громади міста Фастова в особі Фастівської міської ради шляхом укладення додаткових угод про зміну окремих положень до договору оренди землі.
  7. Дане рішення набуває чинності з 01 січня 2021 року.
  8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань земельних відносин, екології та містобудування.

 

Міський  голова                                                                   М.В. Нетяжук

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

№7-LХХVІІ-VІІ

від 02.06.2020 року

 

 

Ставки орендної плати

за земельні ділянки в межах міста Фастова

 

Вид цільового призначення земельної ділянки Відсоткова ставка від нормативної грошової оцінки землі
01 Землі сільськогосподарського призначення  
01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва 3
01.02 Для ведення фермерського господарства 3
01.03 Для ведення особистого селянського господарства 3
01.04 Для ведення підсобного сільського господарства 3
01.05 Для індивідуального садівництва 3
01.06 Для колективного садівництва 3
01.07 Для городництва 7
01.08 Для сінокосіння і випасання худоби  
01.09 Для дослідних і навчальних цілей 3
01.10 Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства 3
01.11 Для надання послуг у сільському господарстві 3
01.12 Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції 3
01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення 3
02 Землі житлової забудови  
02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) 3
02.02 Для колективного житлового будівництва 3
02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку 3
02.04 Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання 3
02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів 7
02.06 Для колективного гаражного будівництва 3
02.07 Для іншої житлової забудови 3
02.09 Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови 3
02.10 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури 3
03 Землі громадської забудови  
03.01 Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування 3
03.02 Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти 3
03.03 Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги 4
  – аптеки, аптечні пункти 10
  – ветеринарні клініки 4
  – стоматології 10
03.04 Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій 3
03.05 Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування 3
03.06 Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури (туристичні агентства та бюро подорожей, будинки відпочинку, туристичні бази, пансіонати, кемпінги, готелі) 7
03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі 7
  – для торгівлі виключно хлібобулочними та молочними виробами, дитячим харчуванням, свіжими овочами та фруктами 5
  – для розміщення об’єктів торгівлі ювелірними виробами 7
  – для розміщення магазинів, салонів та виставкових майданчиків по продажу автомобілів 7
  – для розміщення об׳єктів з торгівлі нафтопродуктами, зжиженим та стислим газом 7
  – торгівля товарами побутової техніки, електронною технікою, побутовою хімією, товарами легкої промисловості, канцелярськими товарами, меблями 6
  – торгівля лікеро-горілчаними та тютюновими виробами 12
  – для розміщення салонів, пунктів та магазинів мобільного зв׳язку 10
  – продуктові, речові ринки 12
  – торгівля квітами, насінням для рослин 5
  – торгівля будівельними матеріалами 5
03.08  Для будівництва та обслуговування закладів громадського харчування  
  – ресторанів, барів, кафе 7
  – їдальні, дитячі кафе 5
03.9 Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ 10
03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративні будинки, офісні приміщення та інші будівлі громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов’язаної з отриманням прибутку) 7
03.11 Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки 3
03.12 Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування 5
03.13 Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування, крім: 5
  – перукарні, салони краси 7
03.14 Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС 3
03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, крім: 10
  – кінотеатрів, відео залів, цирків, луна-парків, атракціонів 5
  – сауни та лазні 7
04 Землі природно-заповідного фонду 3
05 Землі іншого природоохоронного призначення 3
06 Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей) 3
07 Землі рекреаційного призначення  
07.1 Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення 8
07.2 Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту 3
07.3 Для індивідуального дачного будівництва 3
07.4 Для колективного дачного будівництва 3
08 Землі історико-культурного призначення  
08.1 Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини 3
08.2 Для розміщення та обслуговування музейних закладів 3
08.3 Для іншого історико-культурного призначення 3
09 Землі лісогосподарського призначення  
09.1 Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг
09.2 Для іншого лісогосподарського призначення
10 Землі водного фонду  
10.01 Для експлуатації та догляду за водними об’єктами 3
10.02 Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами 3
10.03 Для експлуатації та догляду за смугами відведення 3
10.04 Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами 3
10.05 Для догляду за береговими смугами водних шляхів 3
10.06 Для сінокосіння 3
10.07 Для рибогосподарських потреб 3
10.08 Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей 3
10.09 Для проведення науково-дослідних робіт 3
10.10 Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд 3
11 Землі промисловості  
11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, що пов’язані з користуванням надрами 3
11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості,  
  що перебувають у користуванні суб’єктів підприємницької діяльності усіх галузей, в тому числі для юридичних осіб, що забезпечують сплату податку на доходи фізичних осіб на 1 га землі за попередній рік у сумі, що еквівалентна розміру понад 150 мінімальних заробітних плат, встановлених на 01 січня попереднього року. 3
  що перебувають у користуванні суб’єктів підприємницької діяльності усіх галузей, в тому числі для юридичних осіб, що забезпечують сплату податку на доходи фізичних осіб на 1 га землі за попередній рік у сумі, що еквівалентна розміру від 30 до 150 мінімальних заробітних плат, встановлених на 01 січня попереднього року. 5
  що перебувають у користуванні суб’єктів підприємницької діяльності усіх галузей, в тому числі для юридичних осіб, що забезпечують сплату податку на доходи фізичних осіб на 1 га землі за попередній рік у сумі, що еквівалентна розміру до 30 мінімальних заробітних плат, встановлених на 01 січня попередньо року та у разі відсутності сплати до місцевого бюджету податку на доходи фізичних осіб 7
11.03 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств  
  що перебувають у користуванні суб’єктів підприємницької діяльності усіх галузей, в тому числі для юридичних осіб, що забезпечують сплату податку на доходи фізичних осіб на 1 га землі за попередній рік у сумі, що еквівалентна розміру понад 150 мінімальних заробітних плат, встановлених на 01 січня попереднього року. 3
  що перебувають у користуванні суб’єктів підприємницької діяльності усіх галузей, в тому числі для юридичних осіб, що забезпечують сплату податку на доходи фізичних осіб на 1 га землі за попередній рік у сумі, що еквівалентна розміру від 30 до 150 мінімальних заробітних плат, встановлених на 01 січня попереднього року. 5
  що перебувають у користуванні суб’єктів підприємницької діяльності усіх галузей, в тому числі для юридичних осіб, що забезпечують сплату податку на доходи фізичних осіб на 1 га землі за попередній рік у сумі, що еквівалентна розміру до 30 мінімальних заробітних плат, встановлених на 01 січня попередньо року та у разі відсутності сплати до місцевого бюджету податку на доходи фізичних осіб 7
11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) 4
12 Землі транспорту  
12.1 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту 3
12.2 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства 5
12.3 Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту 5
12.4 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій 5
12.5 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту 3
12.6 Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу (автомийки, СТО та інш.) 10
13 Землі зв’язку  
13.1 Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій 4
13.2 Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку 3
13.3 Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку 4
14 Землі енергетики  
14.1 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій 6
14.2 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії 6
15 Землі оборони 3
16 Інше призначення 7
17 Для розміщення реклами 7
18 Для розміщення будівлі суб’єктів підприємницької діяльності, що здійснюють діяльність у сфері інформатики та засобів масової інформації 5
19 Для розміщення пунктів прийому лома, чорних та кольорових металів 12
20 Установи, юридичних та фізичних осіб, які здійснюють консультаційну та практичну діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку, оподаткування, операцій з нерухомістю, букмекерські, нотаріальні контори, юридичні консультації, страхові компанії, фінансові та кредитні установи, лотереї 12
21 На період капітального будівництва об’єктів терміном не більше  2-х років 3

 

 

Секретар міської ради                                                                                              С.А. Ясінський

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 02.03.2020 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради проекту рішення Фастівської міської ради «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році».

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.

Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.303, каб.111,

тел.6-02-15, 6-02-14

 

02.03.2020 року

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проєкту рішення Фастівської міської ради

«Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році»

 

  1. Визначення проблеми

Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами.

Рішенням Фастівської міської ради від 13.06.2019 року №18-LVІ-VІІ «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2020 році» установлені ставки податку на майно в частині орендної плати за землю на 2020 рік.

Пунктом 10.21 статті 10 Податкового кодексу України встановлено, що місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті14 Податкового кодексу України (далі – ПК України) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

При цьому ПК України розмежовує земельний податок та орендну плату за земельні ділянки комунальної власності за суб’єктним складом її платників та порядком їх встановлення та підставами нарахування.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оренду землі» (далі – Закон) відносини, пов’язані з орендною землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об’єктом плати за землю є земельна ділянка; плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до статті 21 Закону, яка кореспондується з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14, пунктом 288.1 статті 288 ПК України, орендна плата за землю – це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі, який є підставою для нарахування орендної плати за землю.

Абзацом 4 пункту 288.1 статті 288 ПК України визначено, що договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 14 Закону типова форма договору затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. №220 (далі – Типовий договір оренди).

Відповідно до пункту 10 Типового договору оренди передбачено, що обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Відповідно до приписів ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, при цьому відповідно до підпунктів 288.5.1, 288.5.2. пункту 288.5 статті 288 ПК України річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, – у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відтак, розмір орендної плати, у відповідності до ПК України, не є фіксованим, а визначається тільки обмеження щодо його мінімального і максимального розміру, який встановлюється в договорі оренди землі, при цьому відповідно до чинного законодавства, при визначенні розмірів орендної плати необхідно враховувати вид цільового призначення земельної ділянки.

Метою регуляторного акту є створення єдиного підходу до визначення розмірів орендної плати за використання земель комунальної власності одного виду цільового призначення.

Дія даного регуляторного акта поширюється на орендарів земельних ділянок комунальної власності в межах міста.

Плата за землю є бюджетоутворюючим джерелом у складі власних доходів загального фонду міського бюджету.

Загальні надходження від орендної плати за землю по Фастівській міській раді склали за 2019 рік – 13 336,25 тис.грн.

Прогнозний обсяг надходжень орендної плати на 2021 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).

Ураховуючи, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів є регуляторними актами та потребують реалізації процедур, передбачених Законом, розроблено проєкт регуляторного акта – рішення Фастівської міської ради «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році».

У цьому випадку причини виникнення проблеми – це безпосередня вимога чинного законодавства України, згідно з якою органи місцевого самоврядування кожного року ухвалюють рішення про місцеві податки та збори на наступний рік.

В разі не встановлення органом місцевого самоврядування місцевих податків, будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, визначені в Податковому кодексі України, при цьому не будуть враховані інтереси громади по встановленню таких ставок.

Ухвалення рішення міської ради «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради на 2021 рік», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2021 року, необхідне для прозорого ефективного встановлення ставок орендної плати за землю. Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на майно в частині орендної плати за землю, поповнити місцевий бюджет, що надасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни V  
Держава V  
Суб’єкти господарювання, V  
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* V  

 

Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків. Доцільним є втручання держави шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з установлення ставок податку на майно в частині плати за землю, як це визначено ПКУ.

Отже, установлення ставок з плати за землю можливе лише шляхом ухвалення відповідного рішення міської ради.

У разі не встановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.2 статті 10 ПКУ, рішеннями місцевого самоврядування, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати за землю.

Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету міста, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність міста в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям міста суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.

З метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів в межах територіальної громади м.Фастова, і пропонується прийняття рішення міської ради «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році».

 

Причини виникнення проблеми:

 

У разі не прийняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік, податки і збори будуть справлятимуться по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету.

 

п/н Назва показника У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2021 р. У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2021 р. Відхилення тис.грн (втрати до бюджету) тис.грн
% тис.грн
1 Плата за землю

в т.ч.:

0,01-12 22 985,0 0 0 22 985,0
  Земельний податок 10 385,0 0 0 10 385,0
  Орендна плата 12 600,0 0 0 12 600,0

 

  1. Цілі державного регулювання

 

Проєкт рішення міської ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

Цілями державного регулювання є установлення ставок орендної плати за землю відповідно до вимог ПКУ, отримання до бюджету міста прогнозованих податкових надходжень, забезпечення виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

Індикаторами досягнення цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є: 

– Кількісні:

– надходження від орендної плати від фізичних і юридичних осіб до доходної частини бюджету міської ради (2019 рік фактичні надходження – 13 336,25 тис. грн., 2020 рік планові показники – 12 600,0 тис. грн., на 2021 рік прогнозні надходження від запропонованих розмірів ставок податку на рівні 2020 року), що надають можливість для забезпечення виконання соціально важливих програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства тощо.

– кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників за оренду земель) – 534 осіб;

– Часові: відповідно до вимог чинного законодавства України  встановлення ставок податку на бюджетний період, що становить один календарний рік;

– Якісні: забезпечення виконання цільових програм міської ради: соціальних, економічних, екологічних тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства тощо.

 

Дотримання правових аспектів буде виконано шляхом направлення:

– проекту регуляторного акту з аналізом регуляторного впливу та експертним висновком постійної комісії стосовно регуляторного впливу цього проекту для отримання пропозицій щодо удосконалення проекту регуляторного акта відповідно принципів державної регуляторної політики;

– направлення копії рішення міської ради про встановлення місцевих податків чи зборів у електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них (стаття 12.3.3. Кодексу);

– оприлюднення інформації щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку, за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 №483 (стаття 266.4.2 Кодексу).

Цілями регуляторного акта є:

– установлення ставок орендної плати;

– забезпечення соціально-економічного розвитку міста, подальшого регулювання земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах територіальної громади міста Фастова;

– отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

По закінченню 2020 року рішення від 13.06.2019 року №18-LVІ-VІІ «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради на 2020 рік» втрачає чинність. Якщо міська рада не ухвалює рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими, то відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати за землю.

Таким чином, альтернатива не є прийнятною.

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок орендної плати.

Альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів міста, що спрямовуються на фінансування його інфраструктури.

У разі не встановлення відповідних ставок, бюджет міста втратить надходження від плати за землю у зв’язку з відсутністю законодавчо встановленої мінімальної ставки. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді міста, оскільки відсутність надходжень до бюджету міста ставить під загрозу виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

Альтернатива 3

Прийняття регуляторного акта – проекту рішення Фастівської міської ради «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році»

Застосування альтернативи шляхом ухвалення рішення міської ради «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради на 2021 рік» є найбільш прийнятним. З уведенням у дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між землекористувачами та органами влади й місцевого самоврядування з питань плати за користування земельними ділянками.

Ухвалення запропонованого рішення забезпечить сталі надходження до бюджету міста та нестиме більш прийнятне податкове навантаження на суб’єктів господарювання.

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органів місцевого самоврядування)

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

 

Відсутні За відсутності регулювання ставок орендної плати територіальній громаді міста буде завдано значний негативний вплив, оскільки зумовить соціальну напругу в місті та поставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету.
Альтернатива 2 Відсутні Втрати бюджету міста на виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.
Альтернатива 3 Удосконалення системи місцевого оподаткування; підвищення рівня використання економічних ресурсів міста; забезпечення надходжень до бюджету міста від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування плати за землю, розмір яких залишається на рівні попередніх років

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Відсутні По закінченню 2020 року рішення від 13.06.2019 року №18-LVІ-VІІ «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради на 2020 рік» має бути скасовано як таке, що не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди.  Платники за оренду земель залишаться без нормативного акту.
Альтернатива 2 Відсутні Відсутні.

Втрати бюджету міста зумовлять неможливість забезпечення його фінансування на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо

Альтернатива 3 Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проєкту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників за оренду земель. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Витрати на сплату податку громадян, які підпадають під дію регулювання.

 

Прогнозні надходження від сплати податку – 1 600,0 тис.грн.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 534 осіб:

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість платників податку, що підпадають під дію регулювання, одиниць * * * * 534
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків * * * * 100

 

*Примітка: Інформація щодо розподілу суб’єктів господарювання на групи в розрізі великих, середніх, малих  та мікро – за даними Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДПС у Київській області наразі відсутня.

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Відсутні Відсутні
Альтернатива 2 Економія коштів на сплату податків. Відсутні.

Втрати бюджету міста зумовлять неможливість забезпечення фінансування бюджету міста на виконання місцевих програм.

Альтернатива 3 Установлення ставок орендної плати за користування земельними ділянками міста з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель. Суб’єкти господарювання будуть сплачувати орендну плату за ставками згідно рішення Фастівської міської ради.

Прогнозні надходження від орендної плати – 11 000,0 тис.грн.

 

Під час проведення оцінки впливу регуляторного акту на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва необхідно окремо обрахувати та кількісно визначити витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, додається).

 

Сумарні витрати за альтернативами* Сума витрат, грн.
Альтернатива 1 Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта

 

0
Альтернатива 2 Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта») 0
Альтернатива 3 Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта 2 705 321,63*
* Примітка: Інформація щодо розподілу суб’єктів господарювання на групи в розрізі великих, середніх, малих  та мікро-  за даними  ДПС та ГУ статистики у Київській області відсутня. У зв’язку з відсутністю даної інформації для розрахунку витрат використовується сплачена у 2019 році найбільша сума орендної плати від одного суб’єкта господарювання.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);

3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);

2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1 2 За відсутності регульованих ставок орендної плати територіальній громаді міста буде завдано значний негативний вплив та зумовить соціальну напругу в місті та поставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету.
Альтернатива 2 1 Відсутні надходження до бюджету міста. Не виконуються програми: соціальні, економічні, екологічні, у сфері адміністративних послуг тощо, відсутнє фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо
Альтернатива 3 4 Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою при збалансуванні витрат суб’єктів господарювання, громадян і органу місцевого самоврядування. Забезпечується можливість сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель; виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1 Відсутні За відсутності регульованих ставок орендної плати територіальній громаді міста буде завдано значний негативний вплив та зумовить соціальну напругу в місті та поставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету. Цілі прийняття акта можуть бути досягнуті частково
Альтернатива 2 Відсутні Втрати бюджету міста Не досягнуто мети
Альтернатива 3 Упорядкування відносин між міською радою та суб’єктами господарювання й громадянами в частині встановлення ставок орендної плати за користування земельними ділянками міста з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель. Прогнозовані надходження до  бюджету міста можуть бути використані на фінансування заходів, передбачених міським бюджетом Суб’єкти господарювання несуть витрати на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта та на сплату податку за встановленими ставками. Сприяє досягненню цілей регулювання, повністю вирішує проблему.

У рейтингу результативності альтернатива на першому місці

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1 За відсутності регульованих ставок орендної плати територіальній громаді міста буде завдано значний негативний вплив та зумовить соціальну напругу в місті та поставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)
Альтернатива 2 Причиною відмови є необхідність фінансування інфраструктури, наповнення бюджету міста, недоотримання надходжень до бюджету. Відсутні кошти в бюджеті міста. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)
Альтернатива 3 Для досягнення встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі, що надасть можливість:

– сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель;

– отримати заплановані податкові надходження до бюджету міста;

– сприяти удосконаленню процедури адміністрування плати за землю та  попередити виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби й платниками податку

На дію регуляторного акта можливий вплив зовнішніх чинників,ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства України в цій сфері. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо).

Крім того, на кількості власників земельних ділянок та землекористувачів може відобразитися економічна ситуація в державі

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Вирішити питання встановлення розміру ставок орендної плати за землю у місті пропонується шляхом ухвалення запропонованого рішення міської ради. Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.

Задля забезпечення виконання вимог чинного законодавства України, документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів розділ «Регуляторна політика» з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Рівень поінформованості є досить високим, оскільки мешканці активно користуються офіційними веб-сторінками Фастівської міської ради та її виконавчих органів, крім того, місцеві засоби масової інформації активно використовують електронну інформацію міської ради для розміщення на своїх інтернет ресурсах.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

– Розробка проекту рішення «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році» та його оприлюднення з метою отримання зауважень та пропозицій на офіційному сайті Фастівської міської ради.

– Проведення обговорення консультацій з суб’єктами господарювання.

– Оприлюднення проекту та отримання пропозицій і зауважень.

– Отримання пропозицій по удосконаленню проекту від Державної регуляторної служби України.

– Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради.

– Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

– Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і платниками земельного податку.

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування  регулювання не передбачається, видатки податкових органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.

Здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб’єктів господарювання великого, середнього й малого підприємництва згідно з Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (додатки 1, 2, 3).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Рішення набуває чинності з початку наступного бюджетного періоду, тобто з 01.01.2021, та діє протягом року.

Передбачається, що власники та користувачі земельних ділянок будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проєкту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати плату за землю.

На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути значні темпи інфляції та економічна криза.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта принесе вигоди без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування.

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:

 

Показники результативності 2018 р. 2019 р. 2020 р.

план

2021 р.

прогноз

1 Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників орендної плати), (осіб) 563 534 534 534
2 Загальні надходження до бюджету міста коштів від сплати орендної плати (тис.грн.): 12 069,77 11 878,95

12 600,0

12 600,0

3 Надходження орендної плати з юридичних осіб (тис.грн.) 10 521,28 11 621,76

11 000,0

11 000,0

4 Надходження орендної плати з фізичних осіб (тис.грн.) 1 548,49 1 714,48

1 600,0

1 600,0

5 Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* 42,30/2

47,42/2

53,67/2

6 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта,%** 100% 100% 100%

* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.

** Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в засобах масової інформації.

Таким чином, рівень поінформованості суб’єктів господарювання (платників податків) та громадян міста з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів – fastivrada.gov.ua у розділі «Регуляторна політика».

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:

– базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;

– повторне відстеження буде проводитися за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей.

Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – відділом з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності платників податку та надходження коштів до міського бюджету.

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і
середнього підприємництва, які виникають
внаслідок дії регуляторного акта

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2020 році становить 4723,0 грн. та у погодинному розмірі 28,31 грн. (ст.8 Закону України від 14.11.2019 року № 294-IX «Про державний бюджет України на 2020 рік)

 

П/н Витрати За перший рік За п’ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень
3 Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень
4 Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень
7 Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень
8 Інше (уточнити), гривень
– сплата орендної плати  грн.** 2 705 293,32 13 526 466,6
– витрати на отримання первинної інформації

(1 год.х 28,31 грн.)

28,31 28,31
9 РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + + 7 + 8), гривень 2 705 321,63 13 526 494,91
10 Кількість суб’єктів господарювання великого та  середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць 1 1
11 Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень 2 705 321,63 13 526 494,91

** Для розрахунку витрат використовується сплачена у 2019 році найбільша сума орендної плати від одного суб’єкта господарювання.

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат У перший рік Періодичні (за рік) Витрати за п’ять років
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

 

Вид витрат Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) Витрати за п’ять років
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)
* у зв’язку з припиненням продажу товарів (а саме алкогольних напоїв та пива) зменшиться розмір сплачених податків.

 

Вид витрат Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності  (за рік) Витрати на оплату штрафних санкцій за рік Разом за рік Витрати за п’ять років
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень  (за рік) Разом за рік Витрати за
п’ять років
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

__________

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси
(за рік — стартовий)
Разом за рік (стартовий) Витрати за
п’ять років
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

 

Вид витрат За рік (стартовий) Періодичні
(за наступний рік)
Витрати за
п’ять років
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

 

Вид витрат Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) Витрати за
п’ять років
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

 

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Інформація отримана від податкової інспекції, фінансового управління та від суб’єктів господарювання в ході проведення робочих зустрічей та круглих столів. Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з “17” лютого 2020 р. по “16” березня 2020 р.

Порядковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Робочі зустрічі 2 Отримання інформації та пропозицій
2 круглі столи 1 Отримання інформації
  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється регулювання: 534

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків).

*так як об’єктивно визначити кількість малого підприємництва на яких проблема справляє вплив не маємо можливості, беремо для розрахунку загальну кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється регулювання.

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за п’ять років
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)  0 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування 0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) 0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)  0 0 0
5 Інші процедури (податки та збори) 21 438,33 1 107 191,66
6 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)
21 438,33 Х 107 191,66
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 534   534
8 Сумарно, гривень

 

12 778 636,3 Х 63 893 176,5
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
1,5г*4723/176*2=71,13грн. 80,51  402,55
10 Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
2г*4723/176=53,67 грн. 53,67 268,35
11 Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік
0 0 0
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік
0 0 0
13 Інші процедури (уточнити) 0 0 0
14 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
124,8

 

Х 624,0
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 534 Х 534
16 Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
66 643,2

 

Х 333 216,0

 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:

Фастівська ДПІ Васильківського управління ГУ ДПС у Київській області

(назва державного органу)

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікропідприємництв) Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 26,84 1 534 14 332,56
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:   4723/176 =26,84грн за 1час      
камеральні 26,84  1 534 14 332,56
виїзні
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання  16г 429.44 1 534 229 320,96
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання 26,84  1 534 14 332,56
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання  –
6. Підготовка звітності за результатами регулювання 107,36  1 534 57 330,24
7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
виклик платника, складання листа
107,36  1 534 57 330,24
Разом за рік Х Х Х Х 386 979,12
Сумарно за п’ять років Х Х Х Х 1 934 895,6
  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Показник Перший рік регулювання (стартовий) За п’ять років
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 12 778 636,3 63 893 176,5
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 66 643,2

 

333 216,0

 

3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання 12 778 635,30 63 893 176,5
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 386 979,12 1 934 895,6
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 26 010 893,90 130 054 465,60

 

 

 

Начальник відділу з питань

раціонального використання земель                                                                  І.С. Зінченко

 

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта

Проект рішення Фастівської міської ради

«Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році»

 

Виконавець заходів відстеження – відділ з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради

 

Цілі прийняття акта:

Основними цілями прийняття даного регуляторного акта є:

– задоволення інтересів територіальної громади за допомогою найбільш ефективногота раціонального використання земельних ділянок;

– встановлення економічно обґрунтованих, справедливих коефіцієнтів підвищення для встановлення орендної плати за землю;

– застосування єдиного підходу до визначення розміру орендної плати за землю у відповідності до функціонального використання земельної ділянки.

 

Строк виконання заходів з відстеження – 10 днів (03.02.2020–13.02.2020 р.)

Тип відстеження заходів – базове.

Заходи, які були виконані з відстеження результативності – вивчення чинного законодавства: Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі» та інших документів чинного законодавства України.

Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.

Аналіз отримання значень показників результативності

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися відділом з питань раціонального використання земель шляхом аналізу статистичної інформації.

Кількісні та якісні значення показників результативності

Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:

 

Показники результативності 2018 р. 2019 р. 2020 р.

план

2021 р.

прогноз

1 Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників орендної плати), (осіб) 563 534 534 534
2 Загальні надходження до бюджету міста коштів від сплати орендної плати (тис.грн.): 12 069,77 11 878,95

12 600,0

12 600,0

3 Надходження орендної плати з юридичних осіб (тис.грн.) 10 521,28 11 621,76

11 000,0

11 000,0

4 Надходження орендної плати з фізичних осіб (тис.грн.) 1 548,49 1 714,48

1 600,0

1 600,0

5 Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* 42,30/2

47,42/2

53,67/2

6 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта,%** 100% 100% 100%

* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.

** Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в засобах масової інформації.

Таким чином, рівень поінформованості суб’єктів господарювання (платників податків) та громадян міста з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчого комітету – fastivrada.gov.ua у розділі «Регуляторна політика».

 

Висновки та рекомендації

Прийняття рішення Фастівською міською радою «Про плату за оренду земель Фастівської міської ради в 2021 році» сприятиме приведенню відносин з оренди землі на території Фастівської міської ради у відповідність до норм чинного законодавства, встановленню економічно обґрунтованих коефіцієнтів підвищення для встановлення орендної плати за землю, диференціації ставок в залежності від функціонального використання земельної ділянки.

З прийняттям даного регуляторного акта будуть враховані інтереси територіальної громади та суб’єктів підприємницької діяльності при визначенні орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, а також будуть приведені діючі договори оренди землі у відповідність до вимог даного акту.

Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

Начальник відділу з питань

раціонального використання земель                                                                  І.С. Зінченко

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ