Про внесення змін та доповнень до рішення Фастівської міської ради від 04.04.2019 р. № 13-LI-VII «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»

  • 12.08.2019

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Р І Ш Е Н Н Я

№5-LХІ-VІІ

від 01.08.2019 року

 

Про внесення змін та доповнень до рішення Фастівської міської ради від 04.04.2019 р. № 13-LIVII «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»

 

З метою стимулювання залучення інвестицій, а також належного утримання та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Фастова, керуючись ст. 9, ст. 12, ст. 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

ВИРІШИЛА:

 

  1. Внести зміни та доповнення до додатку 1 рішення Фастівської міської ради від 04.04.2019 р. № 13-LI-VII «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова», а саме:

– до пункту 3.5. Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Фастова додати підпункт «- 2% загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, в т.ч. реконструкції, розширення, добудови, реставрації і капітального ремонту – для будівель промисловості, зокрема виробничих корпусів, цехів, складських приміщень промислових підприємств».

  1. Це рішення набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення на веб-сайті Фастівської міської ради.
  2. Контроль за виконанням цього рішенням покласти на постійну комісію з питань підприємницької діяльності, інвестицій, міжнародних зв’язків, промисловості, транспорту, зв’язку та торгівлі, міського голову та першого заступника міського голови.

 

Міський голова                                                                           М.В. Нетяжук

 

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 16.05.2019 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради проекту рішення Фастівської міської ради «Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»».

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.

Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.111,

тел. 6-02-14, 6-16-70

 

16.05.2019 року

 

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Фастівської міської ради

«Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»»

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

На сьогоднішній день право органів місцевого самоврядування залучати кошти замовників (інвесторів) будівництва об’єктів для пайової участі у створенні і розвитку інфраструктури населених пунктів встановлено рядом нормативно-правових актів, прийнятих на державному рівні.

Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон) були внесені зміни щодо регулювання питань залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів.

Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Фастова (далі Порядок) затверджено рішенням Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова». Існуючий Порядок не в повному обсязі відповідає вимогам  статті 40 Закону, у зв’язку з чим його необхідно переглянути і скорегувати у відповідність до чинного законодавства України.

Метою означеного регуляторного акту є :

  • забезпечення сприятливого інвестиційного середовища для суб’єкта інвестиційної діяльності на території міста Фастова;
  • реалізація державної політики у сфері планування і забудови територій;
  • забезпечення прозорості та гласності в процесі залучення замовників до пайової участі у створенні і розвитку інфраструктури міста ;

Суть проблеми полягає в необхідності удосконалення діючого порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста, приведення діючого Порядку про пайову участь замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Фастова у відповідність до вимог чинного законодавства України та забезпечення стимулювання суб’єктів господарювання до будівництва нових (в т.ч. промислових) об’єктів на території міста.

Впровадження цього рішення  буде сприяти створювати рівні, чітко визначені умови для різних категорій суб’єктів господарювання з врахуванням значимості об’єкту будівництва (реконструкції) для соціально-економічного розвитку міста.

Враховуючи вищевикладене, розроблено проект рішення «Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»».

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи Так Ні
Громадяни +
Держава +
Суб’єкти господарювання +
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* +

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки частиною першою статті 40 Закону визначено, що порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

 

  1. Цілі державного регулювання

 

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов’язані з розв’язанням проблеми:

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

Основними цілями регулювання є:

– реалізація державної політики у сфері регулювання містобудівної діяльності;

– реалізація повноважень органів місцевого самоврядування;

– удосконалення взаємовідносин між органами місцевого самоврядування та замовниками будівництва(суб’єктами господарювання та громадянами);

– вставлення більш прозорого та чіткого врегулювання порядку залучення, розрахунку розміру і використання  коштів пайової участі  у розвитку інфраструктури м. Фастів для фізичних та юридичних осіб у разі здійснення ними будівництва об’єктів містобудування на території міста;

– залучення коштів замовників на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Фастова;

– забезпечення надходження коштів до міського бюджету для фінансування розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

– забезпечення сприятливих умов та добросовісної конкуренції в будівельній галузі.

 

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

 

  1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1

Невжиття жодних заходів та залишення ситуації без змін

–          занижує додатковий фінансовий ресурс бюджету міста;

–          забезпечує неефективне та незначне залучення внесків лише окремих забудовників;

–          не вирішує питання соціально-економічного розвитку міста;

Альтернатива 2

Прийняття пропонованого проекту регуляторного акта

–       забезпечує цілі регулювання порядку залучення міською радою коштів замовників будівництва для пайової участі в розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

–       збільшує надходження до спеціально фонду бюджету міста;

–       повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (територіальної громади)

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

 

відсутні альтернатива є неприйнятною, оскільки занижує додатковий фінансовий ресурс бюджету міста
Альтернатива 2

 

–          дотримання вимог чинного законодавства України;

–          залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів (суб’єктів господарювання та громадян) для реалізації заходів, спрямованих на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

–          збільшення надходжень коштів до міського бюджету на  розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

–          залучення інвестицій в економіку міста та поліпшення його соціально-економічного становища.

відсутні, оскільки реалізація акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

 

відсутні сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Порядком
Альтернатива 2

 

–          удосконалення взаємовідносин з органами місцевого самоврядування щодо залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів на території міста у створенні і розвитку інфраструктури міста;

–          залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів (суб’єктів господарювання та громадян) для реалізації заходів, спрямованих на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

–          покращення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом регуляторного акта

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць об’єктивно визначити неможливо об’єктивно визначити неможливо об’єктивно визначити неможливо об’єктивно визначити неможливо Х
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків об’єктивно визначити неможливо об’єктивно визначити неможливо об’єктивно визначити неможливо об’єктивно визначити неможливо Х

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

 

відсутні сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Порядком
Альтернатива 2

 

–          удосконалення взаємовідносин з органами місцевого самоврядування щодо залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів на території міста у створенні і розвитку інфраструктури міста;

–          створення сприятливих умов для здійснення містобудівної діяльності;

–          збільшення робочих місць за рахунок будівництва об’єктів, в т.ч. реконструкції, розширення, добудови, реставрації та капітального ремонту – для будівель промисловості, зокрема виробничих корпусів, цехів, складських приміщень промислових підприємств

сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом акта

 

Вплив на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва об’єктивно визначити не можливо.

 

Сумарні витрати за альтернативами Сума витрат, гривень
Альтернатива 1

 

сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Порядком, у розмірі 10 відсотків (5 відсотків – реконструкція, капітальний ремонт) загальної кошторисної вартості будівництва нежитлових будівель та споруд і 4 відсотків (2 відсотки – реконструкція, капітальний ремонт) загальної кошторисної вартості будівництва житлових будинків.
Альтернатива 2

 

сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом акта, у розмірі, який не перевищує 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва нежитлових будівель та споруд і 4 відсотків (2 відсотки – реконструкція, капітальний ремонт) загальної кошторисної вартості будівництва житлових будинків.

2 відсотки будівництва об’єктів, в т.ч. реконструкції, розширення, добудови, реставрації та капітального ремонту – для будівель промисловості, зокрема виробничих корпусів, цехів, складських приміщень промислових підприємств.

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності  (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1

 

1 у разі залишення існуючого Порядку проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставлених цілей
Альтернатива 2

 

4 у разі прийняття проекту акта, задекларовані ним цілі можуть бути досягнуті повною мірою

 

Рейтинг результа-тивності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 2

 

у разі прийняття проекту акта, вигода для територіальної громади полягатиме в приведенні збільшенні надходжень коштів до міського бюджету для фінансування розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, а для громадян – у покращенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста. Суб’єкти господарювання отримають прозорий і чітко врегульований порядок та умови залучення, розрахунку розміру і величини пайової участі (внеску) замовників (інвесторів) у разі прийняття проекту акта, територіальна громада не нестиме ніяких матеріальних та інших витрат. Громадяни та суб’єкти господарювання сплачуватимуть пайовий внесок в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом акта. у разі прийняття проекту акта, задекларовані ним цілі будуть досягнуті повною мірою, що повністю забезпечить потребу у вирішенні проблеми та зникне її неврегульованість

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/ причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1

 

ситуація залишається без змін, проблема не вирішується Х
Альтернатива 2

 

прийняття проекту акта забезпечить повною мірою досягнення задекларованих ним цілей деякий час на дію запропонованого регуляторного акта може впливати низька обізнаність суб’єктів, на яких поширюється дія цього акта, та відмінність регулювання, що пропонується, з існуючим регулюванням

 

  1. V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

 

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території міста Фастова, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми є затвердження запропонованого проекту регуляторного акту.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проекту рішення Фастівської міської ради «Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»» та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб’єктами господарювання.

Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

  1. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями встановлювати відсоткові ставки для визначення розміру пайової участі, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва не здійснюється у зв’язку з тим, що об’єктивно визначити кількість суб’єктів господарювання неможливо.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Запропонований термін дії акту:

Необмежений.

 

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

Термін дії регуляторного акту необмежений, проте можливий вплив зовнішніх чинників, а саме внесення змін до законодавчих і нормативно-правових актів. У такому разі регуляторний акт буде переглянуто із внесенням до нього відповідних змін або його скасуванням.

 

VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Основними показниками результативності акта є:

Кількісні показники результативності:

1          Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (од.);

2          Кількість укладених договорів про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, шт. ;

3          Розмір додаткових надходжень до місцевого бюджету від сплати пайової участі на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

4          Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб. ;

5          Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, %.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Фастівської міської ради.

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом проведення базового та повторного відстеження.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до набрання чинності даного регуляторного акту, повторне – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше, як через два роки, та періодичне – раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

 

Начальник управління                                       

економіки та міжнародного співробітництва                                                 А.С.Рябоконь

 

 

 

 

 

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акту

проекту рішення Фастівської міської ради

«Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»»

 

Виконавець заходів з відстеження – Управління економіки та міжнародного співробітництва.

 

Мета прийняття акту: Проект рішення Фастівської міської ради «Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»» розроблено з метою реалізації державної політики у сфері регулювання містобудівної діяльності, реалізації повноважень органів місцевого самоврядування, удосконалення взаємовідносин між органами місцевого самоврядування та замовниками будівництва (суб’єктами господарювання та громадянами), збільшення робочих місць за рахунок будівництва об’єктів, в т.ч. реконструкції, розширення, добудови, реставрації та капітального ремонту – для будівель промисловості, зокрема виробничих корпусів, цехів, складських приміщень промислових підприємств та забезпечення сприятливих умов та добросовісної конкуренції в будівельній галузі.

 

Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (06.05.19 – 10.05.19 рр.).

 

Тип відстеження – базове.

 

Метод одержання результатів відстеження результативностіаналіз статистичних даних.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності:

Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:

Показники результативності 2017 р.  
1 Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту  (шт.) * *
2 Кількість укладених договорів про залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, шт. 3 15
3 Розмір додаткових надходжень до місцевого бюджету від сплати пайової участі на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста 32 322,50 1 671 683,69
4 Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб. 1 1
5 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % 100 100

 

*Примітка: Інформація щодо суб’єктів господарювання на яких поширюється дія даного регуляторного акту – відсутня (кількість об’єктивно визначити неможливо).

 

Висновки та рекомендації

 

Прийняття рішення Фастівською міською радою «Про внесення змін та доповнень до рішення  Фастівської міської ради від 04.04.2019 року №13-LІ-VІІ «Про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста Фастова»» дасть можливість удосконалити взаємовідносин між органами місцевого самоврядування та замовниками будівництва (суб’єктами господарювання та громадянами) та встановити чіткий Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Фастова для фізичних та юридичних осіб у разі здійснення ними будівництва об’єктів містобудування на території міста.

За результатами проведеного аналізу рекомендовано цей проект рішення винести на обговорення засідання міської ради.

Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

Начальник управління                                       

економіки та міжнародного співробітництва                                                 А.С.Рябоконь

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ