Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік

  • 23.07.2020

ФАСТІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

 

№10-LХХVІІ-VІІ

від 02.06.2020 року

 

Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік

З метою наповнення бюджету міста Фастів, керуючись ст.143 Конституції України, ст.64 Бюджетного кодексу України, п..8.3 ст.8, ст..10 п.12.3, 12.4 ст.12, ст.291-297 Податкового кодексу України,  керуючись ст. 25, пунктом 24 ч. 1 ст. 26, ст.69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити Порядок справляння єдиного податку в м.Фастів згідно додатку 1.
  2. Встановити ставки єдиного податку відповідно до п.4 Порядку справляння єдиного податку.
  3. Фінансовому управлінню виконавчого комітету Фастівської міської ради забезпечити направлення копії даного рішення до Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДПС у Київській області та оприлюднити на сайті Фастівської міської ради.
  4. Рішення №16-LVІ-VІІ від 13.06.2019 року «Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2020 рік» визнати таким, що втратило чинність.
  5. Рішення набирає чинності з 01.01.2021 року.
  6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на Фастівське ДПІ Васильківського управління  ГУ ДПС у Київській області в межах своїх повноважень та на постійну комісію з питань бюджету, економіки та фінансів.

 

Міський голова                                                                         М.В. Нетяжук

 

.

 

Додаток

до рішення міської ради

№10-LХХVІІ-VІІ

від 02.06.2020 року

 

Порядок встановлення єдиного податку на території міста Фастів

 

  1. Загальні положення

Порядок встановлення єдиного податку на території міста Фастів розроблено на підставі Податкового Кодексу України (розділ ХIV) та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

 

  1. Платники податку

2.1. Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:

  • перша група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень;
  • друга група – фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
  • не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
  • обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.

Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи;

  • третя група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень;
  • четверта група — сільськогосподарські товаровиробник;

а) юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків;

б) фізичні особи – підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України “Про фермерське господарство”, за умови виконання сукупності таких вимог:

-здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

-провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

– не використовують працю найманих осіб;

– членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;

– площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку – фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку,  а також працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

При розрахунку середньооблікової кількості працівників застосовується визначення, встановлене Податковим Кодексом.

 

2.2. Не можуть бути платниками єдиного податку першої — третьої груп:

2.2.1. Суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють:

  • діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);
  • обмін іноземної валюти;
  • виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
  • видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);
  • видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;
  • діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України “Про страхування”, сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом IIIПодаткового Кодексу;
  • діяльність з управління підприємствами;
  • діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);
  • діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
  • діяльність з організації, проведення гастрольних заходів.

2.2.2. Фізичні особи – підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту.

2.2.3. Фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

2.2.4. Страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів.

2.2.5. Суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

2.2.6. Представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку.

2.2.7. Фізичні та юридичні особи – нерезиденти.

2.2.8. Платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

2.2.9. Не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи:

  • суб’єкти господарювання, у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);
  • суб’єкти господарювання, що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 — 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, а також крім електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання);
  • суб’єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

2.3. Платники єдиного податку першої-третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

2.4. Під побутовими послугами населенню, які надаються першою та другою групами платників єдиного податку, розуміються такі види послуг:

  • виготовлення взуття за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту взуття;
  • виготовлення швейних виробів за індивідуальним замовленням;
  • виготовлення виробів із шкіри за індивідуальним замовленням;
  • виготовлення виробів з хутра за індивідуальним замовленням;
  • виготовлення спіднього одягу за індивідуальним замовленням;
  • виготовлення текстильних виробів та текстильної галантереї за індивідуальним замовленням;
  • виготовлення головних уборів за індивідуальним замовленням;
  • додаткові послуги до виготовлення виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту одягу та побутових текстильних виробів;
  • виготовлення та в’язання трикотажних виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту трикотажних виробів;
  • виготовлення килимів та килимових виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту та реставрації килимів та килимових виробів;
  • виготовлення шкіряних галантерейних та дорожніх виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту шкіряних галантерейних та дорожніх виробів;
  • виготовлення меблів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту, реставрації та поновлення меблів;
  • виготовлення теслярських та столярних виробів за індивідуальним замовленням;
  • технічне обслуговування та ремонт автомобілів, мотоциклів, моторолерів і мопедів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту радіотелевізійної та іншої аудіо- і відеоапаратури;
  • послуги з ремонту електропобутової техніки та інших побутових приладів;
  • послуги з ремонту годинників;
  • послуги з ремонту велосипедів;
  • послуги з технічного обслуговування і ремонту музичних інструментів;
  • виготовлення металовиробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту інших предметів особистого користування, домашнього вжитку та металовиробів;
  • виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту ювелірних виробів;
  • прокат речей особистого користування та побутових товарів;
  • послуги з виконання фоторобіт;
  • послуги з оброблення плівок;
  • послуги з прання, оброблення білизни та інших текстильних виробів;
  • послуги з чищення та фарбування текстильних, трикотажних і хутрових виробів;
  • вичинка хутрових шкур за індивідуальним замовленням;
  • послуги перукарень;
  • ритуальні послуги;
  • послуги, пов’язані з сільським та лісовим господарством;
  • послуги домашньої прислуги;
  • послуги, пов’язані з очищенням та прибиранням приміщень за індивідуальним замовленням.

 

  1. Порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої – третьої групп

3.1. Доходом платника єдиного податку є:

  • для фізичної особи – підприємця – дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 3. цього додатку. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності;
  • для юридичної особи – будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 3. цього додатку.

3.2. При продажу основних засобів юридичними особами – платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.

Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

3.3. До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

До суми доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

До суми доходу платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) за звітний період включається вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених Податковим Кодексом.

3.4. У разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення (комісії), транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума отриманої винагороди повіреного (агента).

3.5. Дохід, виражений в іноземній валюті, перераховується у гривнях за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату отримання такого доходу.

3.6. Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Для платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) датою отримання доходу також є дата відвантаження товарів (виконання робіт, надання послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених Податковим Кодексом.

3.7. У разі здійснення торгівлі товарами або послугами з використанням торговельних автоматів чи іншого подібного обладнання, що не передбачає наявності реєстратора розрахункових операцій, датою отримання доходу вважається дата вилучення з таких торговельних апаратів та/або подібного обладнання грошової виручки.

3.8. У разі якщо торгівля товарами (роботами, послугами) через торговельні автомати здійснюється з використанням жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонів, карток та/або інших замінників грошових знаків, виражених у грошовій одиниці України.

3.9. Доходи фізичної особи – платника єдиного податку, отримані в результаті провадження господарської діяльності та оподатковані згідно з цим додатком, не включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи, визначеного відповідно до розділу IV Податкового Кодексу.

3.10. Не є доходом суми податків і зборів, утримані (нараховані) платником єдиного податку під час здійснення ним функцій податкового агента, а також суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нараховані платником єдиного податку відповідно до закону.

3.11. До складу доходу, визначеного цим пунктом, не включаються:

  • суми податку на додану вартість;
  • суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку;
  • суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;
  • суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм;
  • суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;
  • суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим Кодексом, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств або загального оподатковуваного доходу фізичної особи – підприємця;
  • суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим Кодексом;
  • суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;
  • суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених Податковим Кодексом, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;
  • дивіденди, отримані платником єдиного податку – юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному Податковим Кодексом.

3.12. Дохід визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до статті 296 Податкового Кодексу.

3.13. Визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування.

3.14. При визначенні обсягу доходу, що дає право суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування в наступному податковому (звітному) періоді, не включається дохід, отриманий як компенсація (відшкодування) за рішенням суду за будь-які попередні (звітні) періоди.

3.15. Право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови неперевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку.

При цьому якщо протягом календарного року платники першої і другої груп використали право на застосування іншої ставки єдиного податку у зв’язку з перевищенням обсягу доходу, встановленого для відповідної групи, право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році такі платники мають за умови неперевищення ними протягом календарного року обсягу доходу, встановленого підпунктом 3 пункту 2.1. цього додатку.

 

  1. 31. Об’єкт та база оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи

31.1.   Об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

31.2.  Базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого Податковим  Кодексом.

Базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) є нормативна грошова оцінка ріллі в Автономній Республіці Крим або в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого Податковим Кодексом.

 

4.Ставки єдиного податку

4.1. Ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі  – прожитковий мінімум), другої групи – у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі  – мінімальна заробітна плата), третьої групи – у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

4.2. Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються Фастівською міською радою для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

  • для першої групи платників єдиного податку – 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;
  • для другої групи платників єдиного податку – 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

4.3. Відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:

  • 3 відсотки доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з Податковим Кодексом;
  • 5 відсотки доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка єдиного податку встановлюється у розмірі, визначеному підпунктом 2 пункту 4.3. цього додатку.

4.4. Ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої – третьої груп (фізичні особи-підприємці) у розмірі 15 відсотків:

  • до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у п.п. 1, 2 і 3 пункту 1. цього додатку;
  • до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи;
  • до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цьому додатку;
  • до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування;
  • до доходу, отриманого платниками першої або другої групи від провадження діяльності, яка не передбачена у п.п. 1 або 2 пункту 1 цього додатку відповідно.

4.5. Ставки єдиного податку для платників третьої групи (юридичні особи) встановлюються у подвійному розмірі ставок, визначених пунктом 4.3. цього додатку:

  • до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у п.п. 3 пункту 1. цього додатку;
  • до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цьому додатку;
  • до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

4.6. У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності.

4.7. У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений цією статтею для відповідної групи таких платників єдиного податку.

4.8. Ставки, встановлені пунктами 4.3. – 4.5. цього додатку, застосовуються з урахуванням таких особливостей:

  • платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 1. цього додатку, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;

  • платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 1. цього додатку, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;

  • платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи-підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 1. цього додатку, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані у порядку, встановленому цією главою, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом.

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у пункті 2.1. цього додатку, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у подвійному розмірі ставок, визначених пунктом 4.3. цього додатку, а також зобов’язані у порядку, встановленому цим додатком, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим Кодексом.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

  • ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 відсотки, може бути обрана:

а) суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником податку на додану вартість відповідно до розділу V Податкового Кодексу, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу;

б) платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5 відсотки, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка та реєстрації такого платника єдиного податку платником податку на додану вартість у порядку, встановленому розділом V Податкового Кодексу;

в) суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником податку на додану вартість, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником податку на додану вартість відповідно до розділу V Податкового Кодексу і подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено реєстрацію платником податку на додану вартість;

  • у разі анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у порядку, встановленому розділом V Податкового Кодексу, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 3 відсотки (для платників єдиного податку третьої групи) або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником податку на додану вартість.

4.9. Для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

  • для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту) – 0,95;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,57;
  • для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) – 0,57;
  • для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,19;
  • для земель водного фонду – 2,43;
  • для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту, – 6,33 .

Перелік гірських зон та поліських територій визначається Кабінетом Міністрів України.

 

5.Податковий (звітний) період

5.1. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал.

5.2. Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду.

Попередній податковий (звітний) рік для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників — період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року.

Податковий (звітний) період для сільськогосподарських товаровиробників, що ліквідуються, — період з початку року до їх фактичного припинення.

5.3. Для суб’єктів господарювання, які перейшли на сплату єдиного податку із сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим Кодексом, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, що настає за наступним податковим (звітним) кварталом, у якому особу зареєстровано платником єдиного податку, і закінчується останнім календарним днем останнього місяця такого періоду.

5.4. Для зареєстрованих в установленому порядку фізичних осіб – підприємців, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому особу зареєстровано платником єдиного податку.

Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація.

5.5. Для суб’єктів господарювання, які утворюються в результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, що має непогашені податкові зобов’язання чи податковий борг, які виникли до такої реорганізації, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому погашено такі податкові зобов’язання чи податковий борг і подано заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування.

5.6. У разі державної реєстрації припинення юридичних осіб та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.

5.7. У разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім податковим (звітним) періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси.

 

6.Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку

6.1. Платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

У разі якщо міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки, визначені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового Кодексу.

6.2. Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

6.3. Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

6.4. Сплата єдиного податку платниками першої – третьої груп здійснюється за місцем податкової адреси.

6.5. Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

6.6. Суми єдиного податку, сплачені відповідно до абзацу другого пункту  6.1. і пункту 6.5. цього додатку, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.

Помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому Податковим Кодексом.

6.7. Єдиний податок, нарахований за перевищення обсягу доходу, сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

6.8. У разі припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

У разі анулювання реєстрації платника єдиного податку за рішенням контролюючого органу податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому проведено анулювання реєстрації.

6.9. Платники єдиного податку четвертої групи:

  • самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу;
  • сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:
  • у I кварталі – 10 відсотків;
  • у II кварталі – 10 відсотків;
  • у III кварталі – 50 відсотків;
  • у IV кварталі – 30 відсотків;
  • фізичні особи – підприємці, які у звітному періоді обрали спрощену систему оподаткування та ставку єдиного податку, встановлену для четвертої групи, або перейшли на застосування ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, та юридичні особи, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення у звітному податковому періоді, у тому числі за набуті ними площі нових земельних ділянок, вперше сплачують податок протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, в якому відбулося таке обрання/перехід, в якому відбулося утворення (виникнення права на земельну ділянку), а надалі – у порядку, визначеному підпунктом 295.9.2 цього пункту; а надалі – у порядку, визначеному підпунктом 2 пункту 6.9.;
  • що припиняються шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу у податковому (звітному) періоді, зобов’язані подати у період до їх фактичного припинення контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та місцем розташування земельних ділянок уточнену податкову декларацію;
  • зобов’язані у разі, коли протягом податкового (звітного) періоду змінилася площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у зв’язку з набуттям (втратою) на неї права власності або користування:

– уточнити суму податкових зобов’язань з податку на період починаючи з дати набуття (втрати) такого права до останнього дня податкового (звітного) року;

– подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним періодом, контролюючим органам за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки декларацію з уточненою інформацією про площу земельної ділянки, а також відомості про наявність земельних ділянок та їх нормативну грошову оцінку;

  • у разі надання сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в оренду іншому платникові податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації. У декларації орендаря така земельна ділянка не враховується;
  • у разі оренди ними сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в особи, яка не є платником податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації;
  • перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки.

 

7.Особливості нарахування, сплати та подання звітності з окремих податків і зборів платниками єдиного податку

7.1. Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:

  • податку на прибуток підприємств;
  • податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої-третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з цим додатком;
  • податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується фізичними особами та юридичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1 пункту 3. цього додатку, а також що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи;
  • податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва;
  • рентної плати за спеціальне використання води платниками єдиного податку четвертої групи.

7.2. Нарахування, сплата та подання звітності з податків і зборів інших, ніж зазначені у пункті 7.1. цього додатку, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені Податковим Кодексом.

У разі ввезення товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до закону.

7.3. Платник єдиного податку виконує передбачені Податковим Кодексом функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

Ведення обліку і складення звітності платниками єдиного податку, порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування, порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку визначається Податковим Кодексом.

7.4. Дивіденди, що виплачуються платниками єдиного податку третьої групи (юридичними особами) та четвертої групи власникам корпоративних прав (засновникам таких платників єдиного податку), оподатковуються за правилами, встановленими розділами II і IV Податкового Кодексу.

 

8.Контроль за сплатою податку

 

8.1. Контроль за правильністю  нарахування, повнотою та своєчасністю сплати податку здійснюють органи Державної податкової служби.

 

 

Секретар міської ради                                                        С.А.Ясінський

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 25.02.2020 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради проекту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік».

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.

Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.504, каб.111,

тел.6-35-60, 6-02-14

 

25.02.2020 року

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Фастівської міської ради

«Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік»

 

І .Визначення проблеми

 

Податковий кодекс України є законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Підпунктом 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Виходячи із норм пункту 5 статті 2 та частини першої статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.

Тобто, в рамках, визначених Бюджетним та Податковими кодексами України, маємо до 15 липня оприлюднити прийняте рішення «Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік».

Проблема, яку пропонується розв’язати – врегулювання справляння єдиного податку у місті Фастів на 2021 рік відповідно до Податкового кодексу, визначення на законних підставах розміру ставок  та пільг цього податку.

Причини виникнення проблеми:

Справляння місцевого податку у м.Фастів здійснювалося відповідно до рішення міської ради від 13.06.2019 № 16-LVI-VII «Про встановлення ставок та пільг зі сплати єдиного податку на 2020 рік». У 2019 році надійшло єдиного податку у сумі            39 203 148,88 грн.

За інформацією Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДПС у Київській області станом на 01.01.2019 рік обліковано платників єдиного податку 1816 юридичних та фізичних осіб, з яких : І група -367 осіб, ІІ група 791 особа, ІІІ група 657- осіб, ІV група -1 особа.

Згідно зі статтею 10 Кодексу єдиний податок належить до місцевих податків. Фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців установлюються міськими радами в межах ставок, визначених Кодексом ( для І групи платників єдиного податку у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, для другої групи платників єдиного податку  у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України органи місцевого самоврядування мають щорічно затверджувати рішення про місцеві податки, які будуть діяти лише протягом року на який прийняті.

У разі неприйняття рішення, відповідно до підпункту 12.3.5 пункту12.3 статті 12 Кодексу податок буде справлятися, із застосуванням мінімальних ставок (оскільки мінімального розміру не встановлено, слід вважати, що надходження до бюджету міста  від справляння цього податку будуть 0 грн.), негативний вплив буде завдано територіальній громаді міста, оскільки відсутність надходжень до бюджету міста ставить під загрозу виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва.

 

Оцінка важливості проблеми:

Кожен податок є важливою складовою доходів міського бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством єдиний податок є одним із джерел надходжень загального фонду бюджету міста, за рахунок якого  забезпечується надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту тощо.

Питання наповнення бюджету міста, у тому числі через встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців першої й другої груп платників єдиного податку за видами господарської діяльності, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання (фізичних осіб-підприємців), органів місцевої влади й громади міста Фастів..

Як наслідок члени територіальної громади у тому числі суб’єктів господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками І й ІІ груп (1158 осіб за фактом 2019 року) отримують упевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків чим забезпечується сприятливий клімат для самозайнятості населення (шляхом започаткування власної справи); зберігаються наявні та створюються додаткові робочі місця, забезпечується наповнення бюджету .

У разі не прийняття рішення про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік, податки і збори будуть справлятимуться по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету.

 

п/н Назва показника У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р. У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р. Відхилення тис.грн (втрати до бюджету) тис.грн
% тис.грн
1 Сплата єдиного податку з юридичних осіб 10%- від прожиткового мінімуму

20%- від мінімальної заробітної плати

5400,0  

0

 

0

 

5 400,0

2 Сплата єдиного податку з фізичних осіб 40750,0 0 0 4 0750,0
3 Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників 600,0 0 0 600,0

 

Основні групи,на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни V  
Держава V  
Суб’єкти господарювання, V  
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* V  
  1. Цілі державного регулювання

 

Проект рішення міської ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Цілями державного регулювання є встановлення ставок єдиного податку у місті Фастові, відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Індикатори досягнення цілей регуляторного акта:

– кількісний – надходження податку до доходної частини бюджету міста (2019 рік фактичні надходження –39 203 148,88 грн., на 2021 рік прогнозні надходження від запропонованих розмірів ставок податку в сумі близько 46 750 000 тис. грн.), що нададуть можливість забезпечити виконання соціально важливих міських програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 1816 фізичних та юридичних осіб;

– часовий – відповідно до вимог чинного законодавства України  встановлення ставок податку на бюджетний період, що становить один календарний рік.

– якісний – ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної податкової служби в частині наповненості бюджету міста та своєчасності сплати податку.

Дотримання правових аспектів буде виконано шляхом:

– направлення копії рішення міської ради про встановлення місцевих податків чи зборів у електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них (стаття 12.3.3. Кодексу);

– оприлюднення інформації щодо встановлення місцевих податків і зборів в місті Фастів на 2021 рік.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1                           

Не прийняття регуляторного акта

Альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів міста, що спрямовуються на фінансування його інфраструктури.

Неприйняття нового регуляторного акту в дію не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України, зокрема з принципами податкового законодавства України щодо прийняття рішення щорічно

Альтернатива 2         

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України

Прийняття даного рішення забезпечує досягнення цілей державного регулювання, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати єдиного податку на території міста Фастів та наповнення місцевого бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування
  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1      

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Відсутні Відсутні
Альтернатива 2    

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України.

1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень. 2. Забезпечить відповідні надходження до міського бюджету від сплати єдиного податку.

3. Створить сприятливі фінансові можливості міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

4. Вдосконалить відносини між міською радою, органом податкової служби та суб’єктами господарювання, пов’язаних зі справлянням податків та зборів..

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акту та процедур з його опублікування

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України відсутні
Альтернатива 2  

 

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між міською радою, органом податкової служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів. Сплата податків за запропонованими ставками.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом*
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць  0 0 0 0 1816
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0 0 0 0 100%

 

*Інформація в розрізі відсутня

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

Суб’єкти господарювання – платники податку у 2021 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками Витрати на сплату податку зменшаться, при цьому конкурентоспроможність не зміниться.
Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Сплата єдиного податку за умовами передбаченими Податковим кодексом України.

Відкритість процедури, прозорість до місцевого самоврядування. Вдосконалення відносин між міською радою,органом податкової служби та суб’єктами  господарювання пов’язаних із справлянням податків та зборів.

Суб’єкти господарювання будуть сплачувати податок за ставками згідно рішення Фастівської міської ради.
  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1                        

Не прийняття регуляторного акта

1

 

Податок справлятиметься із застосуванням мінімальної ставки податку, що призведе до втрат доходів місцевого бюджету та належного фінансування програм соціально-економічного розвитку міста Фастів. Проблема сплати податку в мінімальному розмірі буде існувати до 2022 року.
Альтернатива 2             Прийняття регуляторного акта 4  Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1                        

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Для держави і громадян вигоди відсутні. Збільшення доходів платників податку у зв’язку  з тим що суб’єкти господарювання будуть сплачувати податок за мінімальними ставками Суттєве зменшення надходжень до місцевого бюджету Місто не отримає належного фінансування програм соціально-економічного розвитку.
Альтернатива 2                        

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, сталість надходжень до міського бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу, а також належне фінансування програм соціально-економічного розвитку міста.

 

Суб’єкти господарювання І-ІІ груп будуть сплачувати податок за максимальними ставками згідно рішення Фастівської міської ради, погіршення умов для розвитку мікробізнесу. Забезпечить виконання вимог Податкового кодексу України з внесеними до нього змінами щодо його вдосконалення та досягнення поставлених цілей,а саме збільшиться обсяг видатків для забезпечення фінансування повноважень органів місцевого самоврядування за рахунок додаткових надходжень

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1                        

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Рішення про встановлення єдиного податку на 2020 рік не буде діяти у 2021 році, що значно зменшить надходження до міського бюджету. Місто не отримає належного фінансування заходів для життєдіяльності міста. Вказана альтернатива є неприйнятною Х
Альтернатива 2                        

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів міської ради і платників податку. Зміни до чинного законодавства:

1.Податкового кодексу України

2. Бюджетного кодексу України

3. Зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму.

Таким чином, для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення ставок єдиного податку відповідно до вимог Податкового кодексу України, що є посильним для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Фастівської міської ради. Перешкоди щодо можливого впровадження цього регуляторного акту та виконання його вимог відсутні.

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Механізм розв’язання вказаної вище проблеми полягає у прийнятті відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік», яким визначаються ставки для 1, 2 груп платників єдиного податку залежно від виду господарської діяльності та у відсотках від «прожиткового  мінімуму» для 1 групи та «мінімальної заробітної плати» для 2 групи.

Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.

Фіксовані ставки встановлюються для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність залежно від виду господарської діяльності (згідно КВЕД ДК 009:2010), з розрахунку на календарний місяць та в залежності від розміру річного доходу.

Відповідно до статей 291, 293 Кодексу органами місцевого самоврядування розміри ставок єдиного податку встановлюються для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проекту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.

Інші елементи податків (зокрема платники податку, об’єкт оподаткування, база оподаткування, порядок обчислення податку, податковий період, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку) та відносини, що виникають у сфері справляння податків визначено на рівні Податкового кодексу України.

Інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється на офіційній веб-сторінці Фастівської міської ради в мережі інтернет.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.

Тобто, прийняття рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік» є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб`єктів господарської діяльності не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків і зборів, не змінюючи порядок її обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) наведено у додатку 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2021 року, та діє протягом року, з можливістю внесення змін до нього та його відміни в разі змін у чинному законодавстві. Передбачається, що відповідно з обраною альтернативою, платники єдиного податку, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати податкові платежі. Платники податку несуть відповідальність за порушення податкового законодавства: фінансову, адміністративну, кримінальну (пункт 111.1 статті 111 Кодексу). Фінансова відповідальність встановлюється та застосовується згідно з нормами Кодексу у вигляді штрафних санкцій  та/або пені (пункт 111.2 статті 111 Кодексу).

Упровадження та виконання вимог проекту рішення міської ради не потребує забезпечення ресурсами, оскільки податок не є новим.

На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути економічна криза та значні темпи інфляції.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта забезпечить надходження до бюджету міста коштів для виконання заходів, передбачених міськими цільовими програмами.

До кількісних показників належать: чисельність платників податку, на яких поширюється дія регуляторного акта, та суми коштів від його сплати, .

Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від сплати податку.

Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники

 

Показники результативності 2018 р. 2019 р. 2020 р.

план

2021 р.

прогноз

1 Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) 1785 1816 1816 1816
2 Надходження від сплати єдиного податку з юридичних осіб,грн. 3 3308 55,31 5 138 456,78 5 400 000,00 5 400 000,00
3 Надходження від сплати єдиного податку з фізичних осіб, грн. 27 082 316,68 33 511 697,89 40 750 000,00 40 750 000,00
4 Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників у яких частка сільськогосподарського виробництва товаровиробництва за попередній період дорівнює або перевищує 75 відсотків, грн.. 241 158,67 552 994,21 600 000,00 600 000,00
5 Загальні надходження до місцевого бюджету, грн. 30 654 330,66 39 203 148,88 46 750 000,00 4 6750 000,00
6 Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* 80,6/2 50,26/2 56,62/2
7 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта,% 100% 100% 100% 100%

* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись  фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради

Метод проведення відстеження результативності::

Статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

  • Аналітичні показники Фастівської ДПІ Васильківського управління ГУ ДПС у Київській області.
  • Інформація та дані фінансового управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік з дня набрання чинності регуляторного акту.

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 13.01.2020 р. по 14.02.2020 р.

Порядковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Робочі зустрічі 1 Отримання інформації та пропозицій
2 Круглі столи 2 Отримання інформації
  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання: 1816 (одиниць);

питома вага суб’єктів підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків)

*так, як об’єктивно визначити кількість малого підприємництва на яких проблема справляє вплив не маємо можливості, беремо для розрахунку загальну кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється регулювання.

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за п’ять років
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)  0 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування 0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) 0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)  0 0 0
5 Інші процедури (уточнити) (сплата податку) 21 587,64 21 587,64 107 938,20
6 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)
21 587,64 21 587,64 107938,20
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 1816 1816 1816
8 Сумарно, гривень 39 203 148,88 39 203 148,88 196 015 744,40
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2020 році становить 4723,0 грн. та у погодинному розмірі 28,31 грн. (ст.8 Закону України від 23.11.2018 року №2629-VIII «Про державний бюджет України на 2020 рік»)

9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
1г*28,31=28,31грн. 28,31 141,55
10 Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
2г*28,31=56,62 грн. 56,62 283,10
11 Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік
0

 

0 0
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік
0 0 0
13 Інші процедури (уточнити) 0 0 0
14 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
84,93 84,93 424,65
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 1816 1816 1816
16 Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
154 232,88 154 232,88 771 164,40

 

 

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженням лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення та інші адміністративні процедури.

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер Показник Перший рік регулювання (стартовий) За п’ять років
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 39 203 148,88 196 015 744,40
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 154 232,88 771 164,40
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання 39 357 381,76 196 786 908,80
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 0 0
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 39 357 381,76 196 786 908,80

 

 

Начальник фінансового управління                                                                Л.В. Цедзінська

 

 

 

 

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта

проекту рішення Фастівської міської ради

«Про встановлення ставок зі сплати єдиного податку на 2021 рік»

 

Виконавець заходів відстеження – фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.

 

Цілі прийняття акта: дотримання вимог Податкового кодексу України в частині встановлення єдиного податку, наповнення доходної частини міського бюджету на  достатньому рівні для забезпечення виконання  міською радою як органом  місцевого самоврядування  власних повноважень.

 

Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (10.02.2020–14.02.2020 р.)

 

Тип відстеження заходів – базове.

 

Заходи, які були виконані з відстеження результативності – вивчення Податкового кодексу України, нормативно-правових актів, щодо визначення правомірності  встановлення місцевих податків та зборів  рішенням органу місцевого самоврядування.

Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.

 

Аналіз отримання значень показників результативності

Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних, виконавцем яких є фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності

 

Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:

 

Показники результативності 2018 р. 2019 р. 2020 р.

план

2021 р.

прогноз

1 Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) 1785 1816 1816 1816
2 Надходження від сплати єдиного податку з юридичних осіб,грн. 3 3308 55,31 5 138 456,78 5 400 000,00 5 400 000,00
3 Надходження від сплати єдиного податку з фізичних осіб, грн. 27 082 316,68 33 511 697,89 40 750 000,00 40 750 000,00
4 Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників у яких частка сільськогосподарського виробництва товаровиробництва за попередній період дорівнює або перевищує 75 відсотків, грн.. 241 158,67 552 994,21 600 000,00 600 000,00
5 Загальні надходження до місцевого бюджету, грн. 30 654 330,66 39 203 148,88 46 750 000,00 4 6750 000,00
6 Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* 80,6/2 50,26/2 56,62/2
7 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта,% 100% 100% 100% 100%

* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: Регуляторний акт має певний ступінь досягнення визначених цілей та направлений на врегулювання відносин між суб’єктами господарської діяльності, органами місцевого самоврядування та Державними фіскальними органами.

Висновки та рекомендації: Прийняття даного регуляторного акту забезпечить впорядкування сплати єдиного податку на території міста Фастів. Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного відстеження результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Начальник фінансового управління                                                                Л.В. Цедзінська

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ