Проект регуляторного акту “Про внесення змін до рішення міської ради від 27.08.2018 р. № 8-XLIII-VII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів”

  • 11.11.2019

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 11.11.2019 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення Фастівської міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.08.2018 р. № 8-XLIII-VII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів».

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.

Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.504, каб.111, каб. 118

тел.6-18-85, 6-02-14

 

11.11.2019 року

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Фастівської міської ради

«Про внесення змін до рішення міської ради від 27.08.2018 р.                            

№ 8-XLIIIVII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів»

 

  1. Визначення проблеми

 

На сьогоднішній день у місті Фастові порушується виконання рішення Фастівської міської ради від 27.08.2018 р. № 8-XLIII-VII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів». Алкогольні та слабоалкогольні напої, пиво можна придбати в будь-яку годину доби. Також біля освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури відкриваються заклади громадського (ресторанного) харчування, магазини – кафетерії, де продаються алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво на розлив. Збільшилась кількість громадян в нетверезому стані біля навчальних, освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури. Така ситуація виникла тому, що алкогольні та слабоалкогольні напої продаються на розлив, придбання яких не потребує великих матеріальних затрат.

Такі торговельні об’єкти, здебільшого, розташовані у місцях постійного скупчення людей, а особливо молоді (автостанція, залізничний вокзал, тощо).

Беручи до уваги таку тенденцію, стає зрозумілим поступове зростання кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння.

Недосконалість чинного законодавства з питань реалізації та споживання алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива в Україні створює ситуацію невизначеності щодо окремих місць торгівлі алкогольними напоями, особливо тих об’єктів торгівлі та ресторанного господарства, які розташовані поблизу навчальних закладів та в громадських місцях, а також в нічний час. Чинним законодавством на сьогоднішній день регулюються відносини, щодо обмеження споживання та продажу алкогольних напоїв, але на законодавчому рівні не регулюється відстань розташування торгових об’єктів, які здійснюють продаж алкогольних напоїв  біля навчальних, освітньо-виховних закладів та об’єктів транспортної інфраструктури.

З метою врегулювання питання реалізації алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива в торговельній мережі та закладах ресторанного господарства міста Фастова, з урахуванням чинного законодавства в цій сфері діяльності, забезпечення захисту населення від шкідливого впливу шуму і запобігання або зниження числа правопорушень, скоєних громадянами у стані алкогольного сп’яніння, враховуючи негативний вплив алкоголю на стан здоров’я молодого покоління, пропонується даний регуляторний акт.

Таким чином, відповідно до делегованих повноважень Фастівської міської ради, згідно ст.25,59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. 153 Закону України „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” та враховуючи ст.8,9,13 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, міській раді пропонується розглянути та прийняти зміни до рішення про врегулювання питання щодо обмеження продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) на території міста Фастова.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни Так
Держава, у т.ч.:
орган місцевого самоврядування Так
Суб’єкти господарювання, Так
у тому числі суб’єкти малого підприємництва Так

 

  1. Цілі державного регулювання

 

Даний проект рішення міської ради є нормативно-правовим документом, який спрямований на удосконалення правового регулювання господарських відносин між органами місцевої влади та суб’єктами господарювання, визначених в попередньому розділі АРВ, в цілому.

Рішення є обов’язковим для виконання всіма суб’єктами господарювання, які пройшли реєстрацію в установленому порядку, мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та здійснюють торгівлю алкогольними та слабоалкогольними напоями, пива (крім безалкогольного) на території м. Фастів.

Основними цілями його прийняття є:

  • удосконалити правове регулювання господарських відносин між органами місцевої влади та суб’єктами господарювання;
  • заборонити продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) в об’єктах торгівлі, розміщених на відстані не менше 50 метрів від територій навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури;
  • заборонити продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) на розлив на відставні не менше 200 метрів від навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури;
  • зменшити вплив споживання алкогольних напоїв на здоров’я мешканців міста, зокрема неповнолітніх, шляхом проведення профілактичної роботи серед населення, особливо молоді;
  • запобігти порушення законодавства у відповідній сфері цивільно-правових відносин;
  • забезпечити покращання громадського порядку на території міста Фастова.

 

  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.
  • Для досягнення визначених цілей під час розробки проекту рішення було розглянуто наступні альтернативні способи. На підставі вищевикладеного можна зробити висновок, що найбільш прийнятним є спосіб впровадження даного регуляторного акту тому, що на теперішній час у зазначеній сфері цивільно-правових відносин відсутній нормативний документ на державному рівні, який би врегульовував обіг алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива неподалік навчальних, освітньо-виховних закладів та об’єктів транспортної інфраструктури.

Отже, з цього випливає, що даний регуляторний акт забезпечує досягнення цілей регулювання, відповідає потребам у розв’язанні проблеми, викладеної в п.1.

 

Види альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1 Залишити чинне регулювання і зберегти дану ситуацію без змін
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого регуляторного акта

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 – Збереження чинного рішення  не вирішує визначеної проблеми. Недосконалість чинного законодавства з питань реалізації та споживання алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива в Україні створює ситуацію невизначеності з проблемних питань.

– Визначена проблема залишається не вирішеною.

– Вигода відсутня.

Витрати відсутні.
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого проекту рішення міської ради забезпечує:

– підвищення ефективності заходів, щодо вживання алкоголю населенням;

– відповідність принципам державної регуляторної політики;

– сприяє розв’язанню проблеми тому, що на теперішній час не зафіксовано випадків добровільної відмови суб’єктів господарювання від реалізації алкогольних напоїв біля навчальних, освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури .

 

1. Реалізація проекту регуляторного акту не потребує додаткових витрат з державного та/або міського бюджету.

2. Дія регуляторного акту,можливо, призведе до зменшення надходжень від акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та податку на доходи фізичних осіб (в разі скорочення штату) до місцевого бюджету. До міського бюджету за 2018 рік надійшло 66,2 млн. грн. акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

За 10 місяців 2019р. – 65,6 млн. грн.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 –    Збереження чинного рішення  не вирішує визначеної проблеми. Недосконалість чинного законодавства з питань реалізації та споживання алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива в Україні створює ситуацію невизначеності з проблемних питань.

Вигода відсутня.

Витрати відсутні.
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого проекту рішення міської ради забезпечує:

– вирішення визначеної проблеми щодо порушення тиші і громадського порядку.

– зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння.

– на теперішній час не зафіксовано випадків добровільної відмови суб’єктів господарювання від реалізації алкогольних напоїв біля навчальних, освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури.

1. Зростуть витрати часу при придбанні алкогольних напоїв у спеціально відведених місцях.

2. Можливе скорочення частки працівників у випадку прийняття суб’єктом господарювання рішення про припинення продажу алкогольних напоїв та пива в закладах торгівлі та громадського(ресторанного) господарства, які розташовані  біля навчальних, освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 1 62 63
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0,63 99,37 100

 

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 Стан речей залишається незмінним. Суб’єкти господарювання, будуть і надалі продавати алкогольні, слабоалкогольні напої та пиво (крім безалкогольного) на розлив та в об’єктах торгівлі поряд з навчальними та освітньо-виховними закладами. Це, відповідно, сприятиме беззбитковій діяльності підприємств. Внаслідок неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) суб’єкти господарювання не несуть додаткових грошових витрат.
Альтернатива 2 1. Зменшення випадків порушень громадського порядку та тиші особами, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння.

2. Профілактика та протидія проявам пияцтва, зокрема, надмірного вживання алкоголю серед молоді.

3. Зменшення випадків псування майна підприємств роздрібної торгівлі алкогольної продукції громадянами, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння.

1. Часові витрати на отримання інформації про даний регуляторний акт.

2. Виникає необхідність примусового внесення змін в господарську діяльність.

3. Дія регуляторного акту може призвести до зменшення товарообороту та можливого скорочення працівників.

 

Під час проведення оцінки впливу регуляторного акту на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва необхідно окремо обрахувати та кількісно визначити витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, додається).

 

Сумарні витрати за альтернативами* Сума витрат, грн.
Альтернатива 1 Сумарні витрати для суб’єктів

господарювання великого і середнього підприємництва

згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акта

 

0

 

Альтернатива 2 Сумарні витрати для суб’єктів

господарювання великого і середнього підприємництва

згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного

суб’єкта господарювання великого і середнього

підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного

акта»)

287 180,59*
* У зв’язку з відсутністю інформації щодо розміру можливого скорочення прибутку суб’єктів господарювання внаслідок дії регуляторного акта, є можливим здійснити орієнтовний розрахунок зменшення їх товарообороту, з урахуванням інформації щодо отриманого 1 середнім підприємством доходів від продажу підакцизних товарів (а саме, слабоалкогольних напоїв та пива).

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

 

У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні:

  1. Залишити чинне регулювання і зберегти дану ситуацію без змін.
  2. Прийняття запропонованого регуляторного акта.

На підставі проведеного аналізу вищезазначених альтернативних способів за допомогою нижченаведених таблиць здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1 1 Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання, отже проблема залишиться невирішеною
Альтернатива 2 4 Даний регуляторний акт визначає проблему та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей з можливими певними втратами для суб’єктів господарювання та держави (органів місцевого самоврядування). Але ці втрати внаслідок даного регулювання виправдовуються вигодами та стосуються прав, законних інтересів і здоров’я громадян.

 

Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1 Відсутність зниження прибутку та втрат до міського бюджету Втрачається можливість зменшення вживання алкогольна напоїв (у т.ч. серед підлітків, молоді) Альтернатива 1 не вирішує поставлених цілей та визначеної проблеми.
Альтернатива 2 Забезпечить дотримання громадського порядку; призведе до зменшення випадків продажу алкогольних напоїв дітям віком до 18 років; сприятиме покращенню стану дитячого та підліткового здоров’я.

Впорядкування продажу алкогольних напоїв в міській торговельній мережі шляхом обмеження продажу в місцях, невизначених органами місцевого самоврядування.

Зниження прибутку.

У незначній мірі зменшення надходжень до бюджету.

Прийняття даного регуляторного акту надасть можливість користуватися врегульованим, єдиним, зрозумілим для всіх нормативним документом на території м. Фастів

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1 Залишення ситуації, що склалась, без змін, не забезпечить досягнення поставленої цілі. Отже, така альтернатива є неприйнятною. Х
Альтернатива 2 Перевага Альтернативи 2 як виду правового регулювання над усіма іншими можливими способами ґрунтується на імперативності (загальнообов’язковості) рішень міської ради для виконання на території міста, що передбачено ст.144 Конституції України та ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Саме такий спосіб дозволить досягнути поставлених цілей належним чином.

1. Враховуючи, що запропонований регуляторний акт є нормативним актом органу місцевого самоврядування, зовнішнім чинником впливу на дію акта є внесення змін до законодавства України, яке регламентує надання та здійснення органами місцевого самоврядування відповідних повноважень.

2. Порушення заборони, встановленої даним регуляторним актом, суб’єктами господарювання, які підпадають під його дію, всупереч встановленої відповідальності.

3. Нелегальна торгівля алкоголь-

ною продукцією.

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

 

Механізмом розв’язання визначеної проблеми є прийняття рішення Фастівською міською радою «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.08.2018 р. № 8-XLIII-VII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів», яким заборонити продаж алкогольної продукції суб’єктами господарювання в об’єктах торгівлі, розміщених на відстані не менше 50 метрів та на розлив на відставні не менше 200 метрів від навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури; в межах міста Краматорська.

Досягнення вищезазначених цілей можливе за умови прийняття міською радою регуляторного акта, його оприлюднення у встановленому законодавством порядку, проведення інформаційної компанії та об’єднання зусиль виконавчих органів міської ради міста Фастова, суб’єктів господарювання та правоохоронних органів по розв’язанню визначеної проблеми.

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

 

Реалізація положень регуляторного акта сприятиме припиненню торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (крім безалкогольного) на об’єктах торгівлі, розташованих на відстані 50 метрів та на розлив на відставні не менше 200 метрів від навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури,  що сприятиме зменшенню рівня їх споживання неповнолітніми.

 

  1. Обгрунтування строку дії регуляторного акта.

 

Рішення міської ради є регуляторним нормативно-правовим актом, обов’язковим на всій території міста Фастова. Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, що співвідноситься з цілями запровадження цього регуляторного акта та із механізмами його впровадження. Але, у випадку прийняття нормативно-правових актів вищого рівня, які регулюють дане питання, рішення міської ради буде переглянуто або скасовано.

 

  1. Показники результативності регуляторного акта.

 

Виходячи з цілей державного регулювання, які визначені у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:

п/п

Показник  

2018 р.

2019 р.

9 міс.

1 Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од.;

 

 

63

 

63

 

кількість об’єктів торгівлі та ресторанного господарства, в яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом  

 

165

 

 

177

2 Кількість об’єктів торгівлі, в яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом, розташованих навколо навчальних закладів у радіусі 100 метрів  

 

60

 

 

60

3 Інформація про кількість фактів вчинення правопорушень особами, що знаходились у стані алкогольного сп’яніння, а саме:
ст.173КУпАП „Дрібне хуліганство” 120 127
ст. 178 КупАП „Розпивання спиртних напоїв у громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді” 477 398
ст. 175-1 КупАП „Куріння тютюнових виробів у заборонених місцях” 378 188
ст. 156 КУпАП „Порушення правил торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами” 5 2
ст. 180 КУпАП „Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння” 4 2
4 Розмір коштів і час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на обного суб’єкта господарювання),грн./год. 31,89/0,5 31,89/0,5
5 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, %  

100

 

100

 

 

 

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

 

Залучення суб’єктів підприємництва та громадськості до відстеження результативності та виконання органами місцевої влади цього рішення.

Строк проведення результативності акта:

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання актом чинності.

Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після набрання чинності регуляторним актом.

З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі АРВ, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом. У рамках статистичного методу відстеження буде проведено аналіз офіційної статистичної інформації, отриманої від міського відділу поліції, відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради, адміністративної комісії при виконавчому комітеті Фастівської міської ради.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на три роки з дня прийняття заходів щодо повторного відстеження з метою подальшого вдосконалення нормативної бази.

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і
середнього підприємництва, які виникають
внаслідок дії регуляторного акта

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Для розрахунку використовується розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2019 року – у місячному розмірі: з 1 січня – 4173 гривні, у погодинному розмірі: з 1 січня – 25,13 гривні. (ст. 8 Закону України «Про Держаний бюджет України на 2019 рік»).

 

П/н Витрати За перший рік За п’ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень
3 Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень
4 Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень
7 Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень
8 Інше (уточнити), гривень
– витрати на отримання первинної інформації

(0,5год.х 25,13 грн.)

12,57

 

12,57
– – витрати на виготовлення інформаційного оголошення про заборону продажу алкогольних напоїв відповідно до регуляторного акта

(2 год.х 25,13 грн.)

50,26 251,3
– недоотримання прибутку 287 117,76 1 435 588,8
9 РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + + 7 + 8), гривень 287 180,59 1 435 905,95
10 Кількість суб’єктів господарювання великого та  середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць 1 1
11 Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень 287 180,59 1 435 905,95

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат У перший рік Періодичні (за рік) Витрати за п’ять років
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

 

Вид витрат Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) Витрати за п’ять років
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) 16 000,0* 80 000,0*
* у зв’язку з припиненням продажу товарів (а саме алкогольних напоїв та пива) зменшиться розмір сплачених податків.

 

Вид витрат Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності  (за рік) Витрати на оплату штрафних санкцій за рік Разом за рік Витрати за п’ять років
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

Вид витрат Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень  (за рік) Разом за рік Витрати за
п’ять років
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

__________

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси
(за рік — стартовий)
Разом за рік (стартовий) Витрати за
п’ять років
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

 

 

Вид витрат За рік (стартовий) Періодичні
(за наступний рік)
Витрати за
п’ять років
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

 

Вид витрат Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) Витрати за
п’ять років
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

 

 

Тест

малого підприємництва (М-тест)

 

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.04.2019 р. по 01.11.2019 р.

 

Поряд ковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Робочі наради 5 Надано пропозиції щодо вдосконалення розробленого проекту акта
2 Особисті консультації 32 Надано пропозиції щодо вдосконалення розробленого проекту акта

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 63 (одиниць), у тому числі малого підприємництва * (одиниць) та мікропідприємництва * (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер

 

Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за п’ять років
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
Порядковий номер

 

Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за
п’ять років
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0 0 0
5 *Інші процедури (недоотримання прибутку суб’єктами господарювання (в середньому на одного суб’єкта господарювання) гривень: 74 093,27 74 093,27 370 466,35
6 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 62 62 62
7 Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання

4 593 782,74 4 593 782,74 22 968 913,70
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання  + отримання необхідних форм та заявок (0,5 год.) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (63,78 грн./год.*)

 (*середньомісячна заробітна плата штатних працівників по місту 2019 рік11225,0 грн. поділити на середню тривалість робочого часу 176 годин/місяць)

31,89 _ 159,45
10 Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

Витрати часу на розроблення та організацію внутрішніх для суб’єкта господарювання процедур впровадження вимог регулювання (2 год.  х   40,51 грн.)

127,56 _ 637,8
11 Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

0 0 0
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів (0 год.) вартість часу суб’єкта малого підприємництва (0 грн./год.)

0 0 0
13 Інші процедури (уточнити) _ _ _
14 Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

159,45 _ 797,2
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 62 62 62
16 Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

9 885,90 _ 49 426,40

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва.

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв) Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) грн./год. Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень
1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 0,5 год. 31,89

(*середньомісячна заробітна плата штатних працівників по місту за 2019 рік – 11225,00 грн. поділити на середню тривалість робочого часу 176 годин/місяць)

1 63 4 018,14 (середня заробітна плата / на кількість витрат часу на процедуру Х кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання)
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: камеральні й виїзні перевірки _ _ _ _ _
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання _ _ _ _ _
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання _ _ _ _ _
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання _ _ _ _ _
6. Підготовка звітності за результатами регулювання _ _ _ _ _
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): 0 0 0 0 0
Разом за рік Х Х Х Х 4 018,14
Сумарно за п’ять років Х Х Х Х 20 090,70

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

№ п/п Показник Перший рік регулювання (стартовий), грн. За п’ять років, грн.
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 4 593 782,74 22 968 913,70
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 9 885,90 49 426,40
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання 4 603 668,64 23 018 343,20
4 Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 4 018,14 20 090,70
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (1+2+3+4) 4 607 686,78 23 038 433,90

 

 

 

Начальник відділу сфери обслуговування населення,                                             Л.М.Бруй

розміщення реклами та захисту прав споживачів

 

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта

про внесення змін до рішення Фастівської міської ради від 27.08.2018 р.                            № 8-XLIIIVII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів»

 

Виконавець заходів з відстеження – Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів.

 

Мета прийняття акта: Даний проект рішення міської ради є нормативно-правовим документом, який спрямований на удосконалення правового регулювання господарських відносин між органами місцевої влади та суб’єктами господарювання.

 

Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (01.11.2019 – 06.11.2019 р.).

 

Тип відстеження – базове.

 

Метод одержання результатів відстеження результативностіаналіз статистичних даних.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності:

 

Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:

п/п

Показник  

2018 р.

2019 р.

9 міс.

1 Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од.;

 

 

63

 

63

 

кількість об’єктів торгівлі та ресторанного господарства, в яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом  

 

165

 

 

177

2 Кількість об’єктів торгівлі, в яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом, розташованих навколо навчальних закладів у радіусі 100 метрів  

 

60

 

 

60

3 Інформація про кількість фактів вчинення правопорушень особами, що знаходились у стані алкогольного сп’яніння, а саме:
ст.173КУпАП „Дрібне хуліганство” 120 127
ст. 178 КупАП „Розпивання спиртних напоїв у громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді” 477 398
ст. 175-1 КупАП „Куріння тютюнових виробів у заборонених місцях” 378 188
ст. 156 КУпАП „Порушення правил торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами” 5 2
ст. 180 КУпАП „Доведення неповнолітнього до стану сп’яніння” 4 2
4 Розмір коштів і час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на обного суб’єкта господарювання),грн./год. 31,89/0,5 31,89/0,5
5 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, %  

100

 

100

 

 

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 

 

Прийняття рішення Фастівською міською радою «Про внесення змін та доповнень до рішення Фастівської міської ради Про внесення змін до рішення міської ради від 27.08.2018 р. № 8-XLIII-VII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів» сприятиме припиненню торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (крім безалкогольного) на об’єктах торгівлі, розташованих на відстані 50 метрів та на розлив на відставні не менше 200 метрів від навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури, що сприятиме зменшенню рівня їх споживання неповнолітніми.

Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

 

Начальник відділу сфери

обслуговування населення,                                

розміщення реклами та захисту

прав споживачів                                                                                                  Л. М. Бруй

 

ПРОЕКТ

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

Про внесення змін до рішення міської ради від 27.08.2018 р.                            

№ 8-XLIIIVII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів»

 

Розглянувши звернення керівників навчальних та освітньо-виховних закладів м. Фастова, громадян м. Фастова щодо встановлення обмеження на продаж алкогольних напоїв в об’єктах торгівлі, розміщених поблизу навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури, з метою посилення профілактичного впливу і протидії проявам пияцтва та алкоголізму серед населення м. Фастова, додаткового регулювання порядку торгівлі алкогольними напоями на території міста, керуючись ст. 15-1, 15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

 

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Внести зміни та доповнення до рішення міської ради від 27.08.2018 р. № 8-XLIII-VII «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста Фастів», доповнивши його наступними пунктами:

«5. Заборонити продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) в об’єктах торгівлі, розміщених на відстані не менше 50 метрів від територій навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури зазначених у додатку.

5.1. Заборонити продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) на розлив на відставні не менше 200 метрів від навчальних та освітньо-виховних закладів, об’єктів транспортної інфраструктури зазначених у додатку».

  1. Пункти 5-13 вважати відповідно пунктами 6-14.
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань підприємницької діяльності, інвестицій, міжнародних зв’язків, промисловості, транспорту, зв’язку та торгівлі.

 

 

Міський голова                                                                   М.В. Нетяжук

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ